ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4322 Optimist Danışmanlık-Müşteri Deneyimi Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dersin Amacı: Dersin amacı müşteri deneyim yolculuğunun dijital dönüşüm çağı ve covid nedeniyle yaşadığımız “New Normal” durumun etkisi altında nasıl kabuk değiştirdiği ve bunun iş hayatında ne anlama geldiğini gerçek vaka çalışmalarıyla öğretmek. Böylece öğrenciler benzer bir iş kolunda çalışmayı düşündüklerinde buna fazlasıyla hazır olmalarını sağlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Müşteri Deneyim Yolculuğu haritasını oluşturabilecek.
2) Total Deneyim Stratejisini ( Müşteri Deneyimi/CX, Çalışan Deneyimi/EX ve kullanıcı deneyimi/UX ) anlayabilecek.
3) Bir markanın “PTO”'suna ve “Loyalty” sına etki eden driverların nasıl tespit edilebileceğini öğrenebilecek.
4) Müşteri Deneyim Memnuniyetin arttırılması için harcanacak giderlerin “İyi Gider”, “Kötü Gider” ve “Nice to Have” Giderler olarak nasıl sınıflandırılabileceğini anlayabilecek
5) Reaktif Şikayet Yönetimi ile Proaktif Şikayet Yönetimi arasındaki farkı tanımlayabilecek.
6) Müşteri geri bildirim kaynaklarını belirleme ve bunların nasıl yönetileceğini anlama becerisini gösterebilecek.
7) Doğrudan pazarlama aktivitelerin deneyim yolcuğundaki önemi ve dijitalleşmenin etkisi ile bunların nasıl etkin yapılabileceğini kavrayabilecek.
8) Total Deneyim Yolculuğunu değerlendirirken iletişimin gücü ve nasıl etkin kullanılabileceği konusunda farkındalık yaratılacak.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin müşteri deneyimine yönelik farklı yaklaşımın profesyonel yaşamda iletişime nasıl önem ve bakış açısı getirdiğini analiz etmelerine ve anlamalarına yardımcı olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar hakkında bilgiler. Dijital Çağın ve artık Covid nedeniyle hayatımıza giren “yeni normal” durumun insanların yaşantı ve davranışlarında ki etkileri ve beraberinde getirdiği değişiklikler
2) Müşteri Deneyim Yönetimine Giriş – Tanımı, Temel bileşenler, Deneyimin tanımı ve çeşitleri ve Deneyim harita örneklerin oluşturulması
3) Endüstrilere göre farklı müşteri tipleri nerlerdir (B2B, B2C), farklı beklentilerin ve buna göre farklı reaksiyonların nasıl tespit edilebileceği
4) CRM'in tanımı ve modülleri; 1. Modül : Çağrı Merkezi Yönetimi, yapısı, performans göstergeleri ve endüstriye bağlı olarak bu değerlerin nasıl belirlenebileceği. Örnek Vaka : Breakthrough Yaklaşımı ile “Sıfır Eğitim” Çağrı Merkezi Yönetimi
5) CRM'in modülleri; 2.Modül : Şikayet Yönetimi, araçları ve yöntemleri, proaktif ve reaktif yönetim, performans göstergeleri ve şirketlerin stratejilerine göre şikayet çözme yaklaşımları. Vaka Çalışmaları ile pazarın nasıl monitor edilmesinin öğrenilmesi.
6) CRM'in modülleri; 3. Modül : Sosyal Medya Yönetimi, araçları ve yöntemleri, dikkat edilmesi gereken hususlar, zorluklar, performans göstergeleri. Örnek vakalar.
7) CRM'in modülleri; 4.Modül : Anket Yönetimi, araçları ve yöntemleri, Anket sorular nasıl belirlenmeli, NPS nedir ve nasıl ölçülür, Anket sonuçları nasıl analiz edilir ve nasıl değerlendirilir. Süreçlere nasıl entegre edilmeli. Vaka Çalışması : Potansiyel Memnun olmayan müşteriler anket yapılmadan nasıl belirlenir.
8) CRM'in modülleri; 5.Modül : Doğrudan Pazarlama Aktiviteleri, araç ve yöntemler, püf noktaları, Data Mining, ROI (Yatırımın geri dönüş oranı) hesaplamaları, etkinliği arttırma yöntemleri, farklı endüstrilerden vaka çalışmaları.
9) PTO ve Loyalty nedir? Şirketler için anlamı nedir? Bir Markanın PTO indexini ve Bağlılığı arttıran etkenler nelerdir? Farklı Endüstrilerden örnek vakalar.
10) Müşteri Deneyim Yolculuğu Vaka Çalışması 1 : Vakanın üzerinden birlikte geçmek suretiyle hangi aşamada neyi farklı yaparak ve/veya hangi teknolojileri/araçları kullanarak deneyimin nasıl iyileştirilebileceği ve müşteri bağlılığı ile PTO'nun nasıl yükseltilebileceğinin tespit edilmesi.
11) Müşteri Deneyim Yolculuğu Vaka Çalışması 2
12) Müşteri Deneyim Yolculuğu Vaka Çalışması 3
13) İletişimin iş ve özel hayatımızdaki önemi ve aldığımız kararlardaki etkisi. İletişim araçlarına göre dikkat edilecek husular, insan davranışlarında soğuk okuma ve sıcak okuma teknikleri
14) Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler.

Kaynaklar

Ders Notları: Customer Experience Management Rebooted : Are you an Experience brand or an Efficiency brand? / , by Steven Walden. 2017 Experiential marketing : Consumer behaviour, customer experience and the 7Es / Wided Batat. 2019
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 76
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı