ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3504 | Çizgi Roman | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu kapsamlı dersin amacı öğrencilerin çizgi roman sanatına dair genel ve yapısal bilgiler edinerek ana eğitim branşlarına destek olabilecek bağlantılar kurmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenci bir sanat dalının temeli hakkında bilgi edinerek bilinçli bir okur olabilecektir. 2) Bir sanat eserinin anlatım unsurlarını ve hikaye yapısını tanıyarak diğer sanat dallarıyla karşılaştırma olanağı kazanacaktır. 3) Göstergebilimsel çözümlemelerle sanat eserini katmanlı sorgulamayı öğrenecektir. 4) Eserlerin mitolojik, halk masalları, dini, siyasi, toplum değerleri üzerine kurulu yapısının sorgulanmasında sanatçının taşıyıcı rolüyle eleştirel rolü görülecektir. 5) Öğrenci kendi üreteceği sanat eserinde nerede durduğunu irdelemeyi ve yüzleşmeyi öğrenecektir. 6) Bu bilgiler hayatı boyunca her adımda yanında taşıyacağı ve geliştireceği alt yapıyı sunacaktır. 7) Birçok konunun anlaşılmasında alanında uzman sanatçılar konuk olup derse katkı sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | 1. Santiago Garcia, On The Graphic Novel, The University Prees of Mississipi 2. Mario Saeaceni, The Language of Comics, Interext 3. Thierry Groensteen, The System of Comics, The University Prees of Mississipi 4. Will Eisner, Comics and Sequential Art, Poorhouse Press 5. Ümit Kireççi, Önce Yazı Sonra Çizgi: Çizgi Roman Senaryosu, LAL Kitap 6. Hans Dieter Zimmermann, Vom Geist der Superhelden, Comic Strips, Zur Theorie der Bildergeschischte, DTV |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |