ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5212 Medya Planlama Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MUHARREM AYIN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, reklam mesajlarını dinleyici kitleye doğru bir şekilde iletmeye çalışırken karşımıza çıkan, "hedef kitleye nasıl ulaşabilirim, hangi kanalları kullanmalıyım ve bu kanallardan en etkili biçimde nasıl yararlanırım, dinleyici mesaja ne zaman ve kaç kere maruz kalmalı" sorularına medya planlama yöntemleriyle nasıl çözüm bulunacağını öğretmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste medya planlama stratejilerinin belirlenmesi ve bu medya planlama stratejilerinin uygulanması öğrenilecektir. Medya planının yaratım ve değerlendirme sürecinde gerekli olan konseptler incelenir.

Dersin İçeriği

Bu derste medya planlamasının ve medya planlamacılarının rolü incelenecektir. Medya planlama stratejileri, modelleri, ana konseptler ve kavramlar öğrenilecektir. Medya planlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi aktarılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Medya planlamasının değişen rolü ve medya endüstrisindeki değişiklikler.
3) Medya, reklam ve tüketici arasındaki ilişki. Medya ve tüketici tercihleri.
4) Medya planlama aktiviteleri ve medya planlama stratejileri.
5) Medya planlamada kullanılan temel konseptler.
6) Medya planlamada kullanılan temel konseptler ve kavramlar
7) Öğrenilen derslerin tekrarı Ödev hazırlanacak.
8) Medya planlama stratejilerinin değerlendirilmesi.
9) Medya Planlama stratejilerinin değerlendirilmesi. Ödev hazırlanacak.
10) Medya planlama stratejilerinin değerlendirilmesi. Ödev hazırlanacak.
11) Medya planlamasında etkili mesaj iletimi. Ödev hazırlanacak.
12) Yeni medya planlaması modelleri ve kullanılan programlar. Ödev hazırlanacak.
13) Yeni medya
14) Medya Planlaması için bütçe belirleme ve medya planının oluşturulması. Ödev hazırlanacak

Kaynaklar

Ders Notları: Sissors, Jack and Baron, B. Roger (2002) Advertising Media Planning, 6th edition, McGrawHill, USA
Diğer Kaynaklar: Katz, Helen (2003) The Media Handbook, 2nd ed. NTC Business Books, Chicago, USA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 14 51
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 7 17
Rapor Teslimi
Juri
Final 14 56
Toplam İş Yükü 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı