|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması ve Tanışma Ortopedik ve Spor Yaralanmalarında Klinik Fizyoterapi |
|
2) |
Fiziksel Uygunluk Testleri Mobilite - Fleksibilite - Stabilite Testleri Dinamik ve Statik Postür Analizi Ayak Analizi ve Ayak Postür İncelemesi |
|
3) |
Egzersiz Eğitimi Değerlendirme - Yorumlama ve Çözümleme - Egzersiz Üretimi Fonksiyonel Egzersiz Seçimleri |
|
4) |
Egzersiz ve Ekipman Seçimi Giyilebilir Teknolojiler Egzersiz İçeriğine Göre Ayakkabı Seçimi Ayak ve Tabanlık ilişkisi |
|
5) |
İyileşme Sürecinde Perküsif Terapi Perküsyonun Etki Fizyolojisi Perküsyon Cihazları ve Seçimi |
|
6) |
Sporda Güncel Recovery ve Rejenerasyon Yöntemleri Antrenman Periyodizasyonunu Bilmek Gecikmiş kas ağrısı Aktif toparlanma Süreci Yönetimi |
|
7) |
Fonksiyonel Hareket Analizi Fonksiyonel hareket analizi Alt ve Üst Ekstremite Dinamik Analizler Video Analizler Çözüm Üretme ve Egzersiz Reçetesi Oluşturma |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Diyetisyen Multidisipliner Prensipleri |
|
10) |
Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Psikolog Multidisipliner Prensipleri |
|
11) |
Meslekler ve Fizyoterapi Ofis Çalışanları - Fizyoterapi Performans Sanatçıları - Fizyoterapi Fabrika Çalışanları - Fizyoterapi |
|
12) |
Klinik ve Sahada Fizyoterapistin Akademik Rolü Cerrahi Sonrası Günlük Hayata Dönüş Kriterleri Yaralanma Sonrası Spora Dönüş Kriterleri Sedanter Bireylerin Spora Katılımı |
|
13) |
Fizyoterapistin Kariyer Mühendisliği Fizyoterapist - Danışan İletişimi Karşılama, Kayıt Alma, Değerlendirme ve Tedavi Süreç Yönetimi Başvuru Süreci- Mülakat Süreci- Ekip Olma Ruhu- İnovasyon |
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|