HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3820 LifeOn Concept Sporcu Sağlığı Güz 1 2 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Dersin Amacı: Klinik vakaların pratik uygulamalarının tartışılması
Alanda kullanılan teknikleri öğrenmek
Multidisipliner çalışmalarda iletişim becerilerini geliştirmek
Fizyoterapinin geleceği hakkında fikir geliştirmek
Yeni nesil fizyoterapi ajanlarını tanımak ve kullanma bilgisine sahip olmak
Kariyer başlangıcında daha donanımlı olmak
Kariyer sürdürülebilirliği için inovatif davranışlar geliştirmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Multidisipliner çalışma alanında interdisipliner yöntemleri benimsemek
Saha tecrübesi kazanmak
Danışan - Fizyoterapist ilişkisinde dinamik iletişim kazanmak

Dersin İçeriği

Öğrenciler ortopedi ve sportif rehabilitasyon alanlarında hem akademik hem de saha tecrübesi kazanacak. Özellikle multidisipliner çalışmanın interdisipliner prensiplerini öğrenecek. Sahaya adım attıklarında daha donanımlı ve özgüvenli bireyler haline gelecek. Danışan ile iletişim becerilerini geliştirerek fizyoterapi mesleğini ve danışan eğitimini ileri taşıyacak. Gelecek nesillere bilgi aktarımı ve pratik tecrübe paylaşımı konusunda vizyon edinecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve Tanışma Ortopedik ve Spor Yaralanmalarında Klinik Fizyoterapi
2) Fiziksel Uygunluk Testleri Mobilite - Fleksibilite - Stabilite Testleri Dinamik ve Statik Postür Analizi Ayak Analizi ve Ayak Postür İncelemesi
3) Egzersiz Eğitimi Değerlendirme - Yorumlama ve Çözümleme - Egzersiz Üretimi Fonksiyonel Egzersiz Seçimleri
4) Egzersiz ve Ekipman Seçimi Giyilebilir Teknolojiler Egzersiz İçeriğine Göre Ayakkabı Seçimi Ayak ve Tabanlık ilişkisi
5) İyileşme Sürecinde Perküsif Terapi Perküsyonun Etki Fizyolojisi Perküsyon Cihazları ve Seçimi
6) Sporda Güncel Recovery ve Rejenerasyon Yöntemleri Antrenman Periyodizasyonunu Bilmek Gecikmiş kas ağrısı Aktif toparlanma Süreci Yönetimi
7) Fonksiyonel Hareket Analizi Fonksiyonel hareket analizi Alt ve Üst Ekstremite Dinamik Analizler Video Analizler Çözüm Üretme ve Egzersiz Reçetesi Oluşturma
8) Ara Sınav
9) Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Diyetisyen Multidisipliner Prensipleri
10) Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Psikolog Multidisipliner Prensipleri
11) Meslekler ve Fizyoterapi Ofis Çalışanları - Fizyoterapi Performans Sanatçıları - Fizyoterapi Fabrika Çalışanları - Fizyoterapi
12) Klinik ve Sahada Fizyoterapistin Akademik Rolü Cerrahi Sonrası Günlük Hayata Dönüş Kriterleri Yaralanma Sonrası Spora Dönüş Kriterleri Sedanter Bireylerin Spora Katılımı
13) Fizyoterapistin Kariyer Mühendisliği Fizyoterapist - Danışan İletişimi Karşılama, Kayıt Alma, Değerlendirme ve Tedavi Süreç Yönetimi Başvuru Süreci- Mülakat Süreci- Ekip Olma Ruhu- İnovasyon
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ergün, N (2010) Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi. Alp Yayınları Baltacı G., Yosmanoğlu H.B., Özer D.Ö. (2016) Diz yaralanmalarında rehabilitasyon. Hipokrat Kitapevi Baltacı G. Omuz yaralanmalarında rehabilitasyon (2015) Hipokrat Kitapevi
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.