ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3820 | LifeOn Concept Sporcu Sağlığı | Güz | 1 | 2 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Klinik vakaların pratik uygulamalarının tartışılması Alanda kullanılan teknikleri öğrenmek Multidisipliner çalışmalarda iletişim becerilerini geliştirmek Fizyoterapinin geleceği hakkında fikir geliştirmek Yeni nesil fizyoterapi ajanlarını tanımak ve kullanma bilgisine sahip olmak Kariyer başlangıcında daha donanımlı olmak Kariyer sürdürülebilirliği için inovatif davranışlar geliştirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Multidisipliner çalışma alanında interdisipliner yöntemleri benimsemek Saha tecrübesi kazanmak Danışan - Fizyoterapist ilişkisinde dinamik iletişim kazanmak |
Öğrenciler ortopedi ve sportif rehabilitasyon alanlarında hem akademik hem de saha tecrübesi kazanacak. Özellikle multidisipliner çalışmanın interdisipliner prensiplerini öğrenecek. Sahaya adım attıklarında daha donanımlı ve özgüvenli bireyler haline gelecek. Danışan ile iletişim becerilerini geliştirerek fizyoterapi mesleğini ve danışan eğitimini ileri taşıyacak. Gelecek nesillere bilgi aktarımı ve pratik tecrübe paylaşımı konusunda vizyon edinecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması ve Tanışma Ortopedik ve Spor Yaralanmalarında Klinik Fizyoterapi | ||
2) | Fiziksel Uygunluk Testleri Mobilite - Fleksibilite - Stabilite Testleri Dinamik ve Statik Postür Analizi Ayak Analizi ve Ayak Postür İncelemesi | ||
3) | Egzersiz Eğitimi Değerlendirme - Yorumlama ve Çözümleme - Egzersiz Üretimi Fonksiyonel Egzersiz Seçimleri | ||
4) | Egzersiz ve Ekipman Seçimi Giyilebilir Teknolojiler Egzersiz İçeriğine Göre Ayakkabı Seçimi Ayak ve Tabanlık ilişkisi | ||
5) | İyileşme Sürecinde Perküsif Terapi Perküsyonun Etki Fizyolojisi Perküsyon Cihazları ve Seçimi | ||
6) | Sporda Güncel Recovery ve Rejenerasyon Yöntemleri Antrenman Periyodizasyonunu Bilmek Gecikmiş kas ağrısı Aktif toparlanma Süreci Yönetimi | ||
7) | Fonksiyonel Hareket Analizi Fonksiyonel hareket analizi Alt ve Üst Ekstremite Dinamik Analizler Video Analizler Çözüm Üretme ve Egzersiz Reçetesi Oluşturma | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Diyetisyen Multidisipliner Prensipleri | ||
10) | Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Psikolog Multidisipliner Prensipleri | ||
11) | Meslekler ve Fizyoterapi Ofis Çalışanları - Fizyoterapi Performans Sanatçıları - Fizyoterapi Fabrika Çalışanları - Fizyoterapi | ||
12) | Klinik ve Sahada Fizyoterapistin Akademik Rolü Cerrahi Sonrası Günlük Hayata Dönüş Kriterleri Yaralanma Sonrası Spora Dönüş Kriterleri Sedanter Bireylerin Spora Katılımı | ||
13) | Fizyoterapistin Kariyer Mühendisliği Fizyoterapist - Danışan İletişimi Karşılama, Kayıt Alma, Değerlendirme ve Tedavi Süreç Yönetimi Başvuru Süreci- Mülakat Süreci- Ekip Olma Ruhu- İnovasyon | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ergün, N (2010) Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi. Alp Yayınları Baltacı G., Yosmanoğlu H.B., Özer D.Ö. (2016) Diz yaralanmalarında rehabilitasyon. Hipokrat Kitapevi Baltacı G. Omuz yaralanmalarında rehabilitasyon (2015) Hipokrat Kitapevi |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |