|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Duygular Sosyolojisine Giriş |
Barbalet, J. M. (2001). Emotion, social theory, and social structure: A macrosociological approach. Cambridge University Press. Ch 1.
Stets, J. E. (2006). Identity theory and emotions. Handbook of the sociology of emotions, 203-223. |
3) |
Duygular sosyolojisinin kurucuları |
Shilling, C. (2002). The two traditions in the sociology of emotions. The Sociological Review, 50(S2), 10-32. |
4) |
Duyguların toplumsal inşası |
Hochschild, A. R. (1998). The sociology of emotion as a way of seeing. Emotions in social life: Critical themes and contemporary issues, 3-15.
Barbalet, J. M. (2001). Emotion, social theory, and social structure: A macrosociological approach. Cambridge University Press. Ch 5. |
5) |
Kapitalizm altında duygular I |
Hochschild, A. R. (2012). The managed heart: Commercialization of human feeling. Univ of California Press. Ch 7.
Weeks, K. (2007). Life within and against work: Affective labor, feminist critique, and post-Fordist politics. Ephemera: Theory and Politics in Organization, 7(1), 233-249.
Hardt, M. (1999) Affective Labor. Boundary vol 26 no 2.
Movie Discussion: Office Space (1999) |
6) |
Kapitalizm altında duygular II |
Cabanas, E. (2016). Rekindling individualism, consuming emotions: Constructing “psytizens” in the age of happiness. Culture & Psychology, 22(3), 467-480.
Illouz, E. (2008). Saving the modern soul: Therapy, emotions, and the culture of self-help. Univ of California Press, Ch 1 Introduction.
Ödev I |
7) |
Duygular ve toplumsal cinsiyet |
Lutz, C. (1986). Emotion, thought, and estrangement: Emotion as a cultural category. Cultural anthropology, 1(3), 287-309.
Hochschild, A. R. (2012). The managed heart: Commercialization of human feeling. Univ of California Press. Ch 8 |
8) |
Sınıf, Irk ve Duygular |
Barbalet, J. M. (1992). A macro sociology of emotion: Class resentment. Sociological Theory, 150-163.
Bloeser, A. J., & Williams, T. (2022). The color of class politics: Economic position, racial resentment, and attitudes about redistribution. Politics, Groups, and Identities, 10(2), 233-253. |
9) |
Duygusal yapay zeka |
Virilio, P. (1995). Speed and information: cyberspace alarm!. ctheory, 18(3), 8-27.
Huang, M. H., & Rust, R. T. (2018). Artificial intelligence in service. Journal of service research, 21(2), 155-172.
Reeves, J. (2016). Automatic for the people: the automation of communicative labor. Communication and critical/cultural studies, 13(2), 150-165. |
10) |
Duygular ve siyaset |
Ahmed, S. (2004). Affective economies. Social text, 22(2), 117-139.
Burkitt, I. (2019). Alienation and emotion: social relations and estrangement in contemporary capitalism. Emotions and Society, 1(1), 51-66. |
11) |
Duygular ve engellilik |
Reeve, D. (2002). Negotiating psycho-emotional dimensions of disability and their influence on identity constructions. Disability & Society, 17(5), 493-508. |
12) |
Öğrenci sunumları |
Ödev I |
13) |
Öğrenci sunumları |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|