İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4238 | Four Seasons ve Lüks Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Four Seasons markasının en iyi uygulamalarının paylaşılacağı bu derste öğrenciler, genel olarak otelcilik sektörü ve lüks bir marka olmakla ilgili teorik ve pratik anlamda bilgi sahibi olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Lüks segmentte Yönetici Bakış Açısını paylaşmak. 2) Hizmet Kültürü ile ilgili genel bilgi vermek 3) Otel operasyonun temellerini anlatmak 4) Konaklamada inovatif ve sürdürülebilir yaklaşımı anlatmak 5) Lüks segmentte müşterinin deneyiminin önemini göstermek |
Lüks segmentinde konaklamada, pazarlama, halkla ilişkiler, misafir ilişkileri, insan kaynakları gibi içeriklerde nasıl inovatif ve başarılı olacağının kompakt bir şekilde anlatılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş, Syllabus Değerlendirme ve Planın Gözden Geçirilmesi | ||
2) | Four Seasons Tarihçesi ve Marka Hikayesi Markanın kuruluşu 4 temel değer | ||
3) | Marka DNA'sı Değişim Four Seasons Çalışanı | ||
4) | Lüks nedir? Lüks Deneyim Tasarımı Four Seasons Deneyimi | ||
5) | Markanın Pazarlaması Büyümenin Devam Etmesi | ||
6) | Lüks segmentte İletişim ve Halkla İlişkiler | ||
7) | Four Seasons Zanaatkarları: Mutfak Hikayesi | ||
8) | Misafir Yolculuğu Four Seasons Zanaatkarları: Misafir İlişkileri Vize | ||
9) | İş İlişkisi: Otel Yatırımı, Operatör ve Finans | ||
10) | Sürdürülebilirlik: Çevreye karşı sorumluluklarımızı yerine getirirken otel operasyonu nasıl yürütülür? | ||
11) | Four Seaons Markasında İnsan Kaynakları Yönetimi | ||
12) | Liderlik Gerçek Hayat Hikayesi: Asansör Görevlisinden Kıdemli Genel Müdürlüğe | ||
13) | Otelcilikte Inovasyon | ||
14) | Tartışma ve Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | "Four Seasons - The Story of Business Philophy Published by Penguin Group" |
Diğer Kaynaklar: | Presentations that are shared in class, related videos and articles. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |