MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4234 Eti:Değer Zinciri Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Bu derste değer zincirinin birer parçası olan pazarlama,satış, tedarik zinciri, ihracat ve İK bağlamında bütüncül bir yaklaşımla FMCG sektörü öğrencilere tanıtılacaktır. 60'dan fazla ülkeye ihracat yaparak lider FMCG firmalarından biri olan Türk markası Eti'nin vizyonu, stratejisi ve dinamikleri somut örnekler ve vaka çalışmalarıyla işlenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir FMCG firmasındaki değer zincirini ve değer zinciri kavramını aktarmak
2) Türkiye'de FMCG pazarını ve pazar dinamiklerini tanıtmak
3) Markalaştırma, bütünleşik pazarlama iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi kavramlarını öğrenmek ve dijital pazarlama mecralarını tanımak
4) Satış stratejilerini ve pazara gidiş modellerini öğrenerek satış alanında hem teorik hem de pratik bilgi edinmek
5) Küresel FMCG pazarını ve büyük pazarlardaki ihracat operasyonlarını öğrenmek
6) Tedarik zinciri bileşenlerini kavramak, satın alma ve kalite güvence süreçlerini öğrenmek
7) İnsan kaynakları süreçlerini tanımak

Dersin İçeriği

Bütüncül bir yaklaşımla FMCG sektörüne Eti gözünden bakarak sektördeki pazarlama, satış, tedarik, ihracat ve işe alım süreçlerine değinerek vaka çalışmalarıyla pazardaki güncel trendleri, dinamikleri ve pandemi sürecindeki değişimleri aktaran kompakt bir içerik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni bir marka nasıl piyasaya sunulur? - İş zorlukları ve rakiplerin analiz edilmesi - İnovasyon ve fikir üretimi - Marka ayakizi - Fiyat ve paketleme - Tasarımdan teslimata tüketici testleri
2) Bütünleşik pazarlama iletişim planı nasıl oluşturulur? - Rekabet analizi ve markayı konumlandırmak - Yaratıcı iletişim fikri oluşturmak - Medya kanalları ve medya planı optimizasyonu - Fikir ve içerik testleri
3) Dijital dünyada etkili bir marka nasıl inşa edilir? - Sosyal medya ve video kampanyaları - E-ticaret pazarlaması - Verilerin yönetimi - Dijital Deneyim
4) "Sürdürülebilir" marka nasıl inşa edilir? - Amaç anlayışı ve amaç iletişimi - Sürdürülebilirlik iletişimi
5) Pazara giriş stratejisi nedir? - Kanal yapıları (Geleneksel ve modern kanallar, e-ticaret) - Distribütör yapılanması - Satış modelleri
6) Satışta portföy yönetimi nedir? - Paydaş yönetimi - Müşteri yönetimi - Müzakere becerileri - Kazan-kazan yaklaşımı
7) Ticari pazarlama nedir? - Dağıtım, fiyatlandırma ve raflandırma stratejileri - Merchandising - In store uygulaması ve prensipleri Vize
8) Küresel atıştırmalık pazarını tanıyalım - Küresel atıştırmalık pazarı ve bölgeleri - Küresel atıştırmalık trendleri - Küresel pazarlama stratejilerinin temelleri - Küresel satış ve operasyon stratejilerinin temelleri
9) - Küresel ticaret ve küresel tedarik zinciri - Pandemi ve değişen satış trendleri - İhracat değer zinciri - İhracat finansmanı ve bütçeleme
10) - Tedarik zincirinde planlama ve lojistik süreçleri - Tedarik zincirinde satın alma
11) - Üretim operasyonları - Kalite güvence ve gıda yönetmeliği
12) İşe alım uygulamalarını tanıyalım. - İşveren markası nedir? - Yetkinlik bazlı işe alım uygulamaları - Kariyer koçluğu
13) İnsan kaynaklarında performans ve prim yönetimi nedir? Nasıl uygulanır?
14) Tartışma ve Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: "Marketing Management, 2015, 15th Edition, Kotler, Keller The Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior, Porter"
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 5 % 25
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı