İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1211 İleri Okuma ve Yazma I Güz 4 0 4 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini üniversitede akademik çalışmalar için gerekli seviyeye getirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, çeşitli metin türlerinde farklı okuma ve yazma stratejileri ve teknikleri öğrenecek ve uygulayacaktır. Öğrenciler okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme üzerine çalışacak ve pratik yapacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Farklı metin türlerini tanır ve tanımlar
2. özet, açıklama ve alıntı kullanarak etkili notlar üretin
3. göz gezdirme ve tarama da dahil olmak üzere uygun okuma stratejilerini seçin ve uygulayın
4. Bir kompozisyon oluşturun
5. Eleştirel düşünmeyi kullanın
6. farklı metinleri yorumlar, değerlendirir ve yazılı yanıtlar üretir
7. görüntüleri yorumlayın

Dersin İçeriği

W1 Introduction, course aims and requirements
W2 Reading genre; everyday reading
W3 Note-taking: summary, paraphrase, quotation; plagiarism;
W4 Skimming/scanning; more challenging prose
W5 Academic writing
W6 Essay outline; coherence and cohesion. Persuasion
W7 Critical thinking; reflective task
W8 Mid-term examination
W9 Critical thinking ; reflective task
W10 Interpretation: Short story; responsive task
W11 Interpretation: Short story; responsive task
W12 Evaluative writing; movie reviews; evaluative task
W13 Reading images; advertising; critical task
W14 Review; final exam preparation

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction, course aims and requirements
1) Introduction, course aims and requirements
2) Reading genre: recognizing and reading different kinds of writing;
3) Note-taking: summary, paraphrase, quotation; plagiarism;
4) Skimming/scanning; More challenging prose
5) Academic writing
6) Essay outline; Persuasion
7) Critical thinking and Reflective Task
8) Mid-term examination
9) Critical thinking and Reflective task
10) Interpretation: Short story; Responsive task
11) Interpretation: Short story; Responsive task
12) Evaluative writing and Evaluative task
13) Reading images: Critical task
14) Review; Final exam preparation

Kaynaklar

Ders Notları: D. Spears, Improving Reading Skills: Contemporary Readings for College Students, 7th edn. New York: McGraw-Hill, 2013; Stephen Bailey, Academic Writing: a Handbook for International Students, 4th edn. Oxford: Routledge, 2015.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 2 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 11 11
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 2 14 28
Toplam İş Yükü 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
5) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir.
6) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.