EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARS6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencilerine ileri düzey araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma becerilerini geliştirmek için analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini artırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Karmaşık araştırma yöntemlerini tanımlama ve uygulama yeteneği geliştirme. 2. Farklı araştırma yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve karşılaştırma yeteneği kazanma. 3. Araştırma problemlerini belirleme, formüle etme ve bunlara uygun araştırma stratejileri geliştirme becerisi. 4. Bilimsel araştırma sürecini etik ilkelere uygun olarak yönetme ve uygulama yeteneği. 5. Araştırma sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve bu sonuçları uygun bir şekilde sunma yeteneği. 6. Disiplinler arası yaklaşımları entegre ederek kompleks araştırma sorunlarına çözüm bulma becerisi. 7. Akademik topluluk içinde etkin bir şekilde iletişim kurma ve araştırma bulgularını tartışma yeteneği. |
Bu ders, ileri düzey araştırma yöntemlerinden nitel, nicel ve karma yöntemleri kapsayarak öğrencilere analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
2) | Bilim ve Paradigma | ||
3) | Nitel Araştırma Yöntemleri | ||
4) | Nitel Veri Toplama Teknikleri: mülakatlar, odak grupları, gözlem | ||
5) | Nicel Araştırma Yöntemleri | ||
6) | Nicel Veri Toplama Teknikleri: anketler, ölçekler, deneyler | ||
7) | Karma yöntemler ve avantajları | ||
8) | Araştırma tasarımı ve stratejileri | ||
9) | ARA SINAV | ||
10) | Veri Analizi ve Yorumlama | ||
11) | Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 1 | ||
12) | Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 2 | ||
13) | Bilimsel Yazım ve Sunum Becerileri | ||
14) | Akademik yazımın temel prensipleri |
Ders Notları: | Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, A., & Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 24 | 72 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | |
2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | |
3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | |
4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | |
5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | |
6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | |
7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | |
12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |