KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARS6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencilerine ileri düzey araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma becerilerini geliştirmek için analitik ve eleştirel düşünme yeteneklerini artırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Karmaşık araştırma yöntemlerini tanımlama ve uygulama yeteneği geliştirme. 2. Farklı araştırma yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve karşılaştırma yeteneği kazanma. 3. Araştırma problemlerini belirleme, formüle etme ve bunlara uygun araştırma stratejileri geliştirme becerisi. 4. Bilimsel araştırma sürecini etik ilkelere uygun olarak yönetme ve uygulama yeteneği. 5. Araştırma sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve bu sonuçları uygun bir şekilde sunma yeteneği. 6. Disiplinler arası yaklaşımları entegre ederek kompleks araştırma sorunlarına çözüm bulma becerisi. 7. Akademik topluluk içinde etkin bir şekilde iletişim kurma ve araştırma bulgularını tartışma yeteneği. |
Bu ders, ileri düzey araştırma yöntemlerinden nitel, nicel ve karma yöntemleri kapsayarak öğrencilere analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Araştırma Yöntemlerine Giriş | ||
2) | Bilim ve Paradigma | ||
3) | Nitel Araştırma Yöntemleri | ||
4) | Nitel Veri Toplama Teknikleri: mülakatlar, odak grupları, gözlem | ||
5) | Nicel Araştırma Yöntemleri | ||
6) | Nicel Veri Toplama Teknikleri: anketler, ölçekler, deneyler | ||
7) | Karma yöntemler ve avantajları | ||
8) | Araştırma tasarımı ve stratejileri | ||
9) | ARA SINAV | ||
10) | Veri Analizi ve Yorumlama | ||
11) | Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 1 | ||
12) | Nicel veri analizi teknikleri: betimsel istatistikler, hipotez testleri - 2 | ||
13) | Bilimsel Yazım ve Sunum Becerileri | ||
14) | Akademik yazımın temel prensipleri |
Ders Notları: | Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, A., & Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11 baski: 1999-2018). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 24 | 72 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Alanla ilgili ileri seviyede kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki dinamik ilişkileri karşılaştırmalı hukuk seviyesinde kavrar. 2) Kamu hukuku ile ilgili küresel ve ulusal gelişmeleri analiz eder. 3) Hukuk araştırma metotlarına vakıftır. Analitik düşünme becerisi derinleşir. | 5 |
2) | 1) Kamu hukukunda karar alma ve uygulama süreçlerine ilişkin ileri seviye bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 2) Geliştirdiği yenilikçi düşünce ve yöntemi kamu hukukuna ilişkin bir alana aktarma becerisi kazanır. | 5 |
3) | 1)Program her ne kadar Türkçe olsa da alanıyla ilgili yaptığı karşılaştırmalı hukuka ilişkin araştırmalar neticesinde edinilen bilgi ve beceriler öğrenciye en az bir yabancı dili hukuk alanında iyi kullanma becerisi kazandırır. 2) Uzman kişiler ile tartışmalarda alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir diyalog kurar. | 5 |
4) | 1) Kamu hukuku alanında güncel gelişmeleri, yargı kararlarını ve akademik yayınları takip eder. 2) Kamu hukukundaki değişen teori ve uygulamaları fark eder. | 5 |
5) | 1) Kamu hukukunda değişen ve gelişen kuram ve olguları yorumlamada yetkinlik sahibidir. 2) Alana dair sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | 5 |
6) | 1) Kamu hukuku alanına katkıda bulunacak yenilikçi bir bakış açısını gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla geliştirir. 2) Kamu hukuku alanı ile ilgili bireysel ya da ekip olarak ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde eserler yayımlar. 3) Kamu hukuku alanıyla ilgili türlü etkinlik ve projeler düzenler. | 5 |