PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2002 | Gelişim Psikolojisi II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN |
Dersin Amacı: | Gelişim Psikolojisi dersinin amacı yaşam boyu, doğumdan ölüme kadar, insan gelişimi üzerinde durmaktır. İki dönemlik bu dersin birinci döneminde, ergenlikten geç yetişkinlik dönemine kadar olan süredeki fiziksel, bilişsel, ve sosyal-duygusal gelişimi inceleyeceğiz. Bir bireyin hayatının farklı alanlarındaki gelişimsel değişimler içinde birbirini etkileyen biyolojik, sosyal ve kültürel unsurlara değineceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem gelişim, hem de yaşlanma teorilerini açıklar ve karşılaştırır. 2. Gelişimin ve yaşlanmanın biyolojik ve çevresel temellerini tanımlar ve bu ikisi arasındaki etkileşimi açıklar. 3. Ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinde fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar. 4. Ergenlik ve yetişkinlik dönemlerindeki sosyal ve duygusal gelişimi açıklar. 5. İnsan gelişimine ailevi, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirir. 6. Ölümü tanımlar ve ölümle ilgili psikolojik süreçleri açıklar |
Bu ders ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, orta yetişkinlikte sosyal ve duygusal gelişim, fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, fiziksel gelişim, geç yetişkinlik döneminde bilişsel gelişim, ölüm, ölmek, ve yas konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim | ||
2) | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim | ||
3) | Ergenlikte sosyal ve duygusal gelişim | ||
4) | Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | ||
5) | Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | ||
6) | Konu tekrarı | ||
7) | Erken yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim | ||
8) | Orta yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | ||
9) | Orta yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim | ||
10) | Geç yetişkinlik döneminde fiziksel gelişim | ||
11) | Geç yetişkinlik döneminde bilişsel gelişim | ||
12) | Ölüm, ölmek, ve yas | ||
13) | Konu tekrarı | ||
14) | Konu tekrarı | ||
15) | Yarıyıl sonu sınavı | ||
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları: | Berk, L. (2010). Development through the Lifespan. Boston: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 4 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 3 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 3 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 3 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 4 |