DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DKT2001 | Dil Edinimi ve Dil Edinim Kuramları | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM CAN YAŞA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: Dil ve konuşma terapisi alanın temelini oluşturan dil edinimini kuramsal ve uygulamalı düzlemlerdeki tüm yönleriyle ele almaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dil ve konuşma terapisi alanın temel konularından biri olan dil becerilerinin edinim aşamaları tanımlar. 2. Dil ediniminde önemli olan gelişim basamaklarını bilir. 3. Edinim kuramlarını açıklar ve dil gelişimini kuramların bakış açısından eleştirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı | ||
2) | Dil edinimi, Dil ediniminin psikososyal yönleri | ||
3) | Dil edinimi ve biliş | ||
4) | Dil edinimi ve dil kuramları | ||
5) | Dilbilimsel sistemlerin gelişimi: fonolojik gelişim | ||
6) | Konuşma algısı Kelimelerin algılanması ve üretilmesi | ||
7) | İlk sözcükler | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Erken dönem sentaks yapıları | ||
10) | Erken Dönem Morfolojik yapılar | ||
11) | 5 yaşından sonra dil gelişiminin sağlam temel yönleri | ||
12) | Okumanın gelişimi: bilişsel becerinin kazanılması | ||
13) | Dil edinimi ve yazma becerileri | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar |
Ders Notları: | 1.Dil Ve Zihin, Noam Chomsky, Bilgesu Yayıncılık 2.Düşünce Ve Dil, Lev S. Vygotsky, Roza Yayınevi 3.Erken Çocukluk Eğitiminde Dil Gelişimi Beverly Otto Nobel Akademik Yayıncılık 4.First Language Acquisition,Eve V. Clark, Cambrıdge Unıversıty Press 5.Language Acquisition Studies İn First Language Development, Paul Fletcher, Michael Garman, Cambridge University Press |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 3 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 1 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 1 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 2 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 2 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 1 |