DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DKT1001 | Dil ve Konuşma Bozukluklarına Genel Bakış | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM CAN YAŞA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik temel düzey bilgi ve beceri kazanımını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.İletişim, dil ve konuşmanın tanımını yapar. 2.İlgili kavramlara yönelik bozuklukları tanımlar ve ilişkisel açıklama yapar. |
Dil ve konuşma terapisi mesleğine bakış: Dünyada ve Türkiye'de gelişimi, tarihçesi; dil ve konuşma terapistinin görev tanımı; iletişim, dil ve konuşma süreçleri; iletişim- dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel açıdan sınıflandırılması, nedenleri: türleri ve nitelikleri; dil ve konuşma bozuklukları: dil bozuklukları, fonoloji-artikülasyon bozuklukları, kekemelik, işitme engelliler; ses bozuklukları,nörojenik iletişim bozuklukları; farklı disiplinlerle işbirliği: ekip çalışması, diğer uzmanların rolü, görev sınırları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı | ||
2) | Çalışma Alanı,Profesyoneller ve Danışanlar | ||
3) | Tipik Gelişim ve İletişim Bozuklukları | ||
4) | Konuşma Üretimi Mekanizmasının Anatomisine ve Fizyolojisine Genel Bakış | ||
5) | Çocukluk Çağı Dil Bozuklukları | ||
6) | Konuşma Sesi Bozuklukları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Gelişimsel Okuryazarlık Bozuklukları | ||
9) | Yetişkinlerde Dil Bozuklukları | ||
10) | Akıcılık Bozuklukları | ||
11) | Ses ve Rezonans Bozuklukları | ||
12) | Motor Konuşma Bozuklukları | ||
13) | Yutma Bozuklukları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 1 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 5 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |