ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NTD4063 | Ergenlerde Yeme Bozuklukları | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN |
Dersin Amacı: | Yeme bozukluklarında tıbbi beslenme tedavisinin planlanması ve yürütülmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler anoreksiya nervosa, bulimiya nervosa, aşırı yeme bozukluğu, pika, ruminasyon gibi yeme bozukluklarında beslenme tedavisi hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Açlık tokluk mekanizması, yeme bozukluklarının oluşumuna zemin hazırlayan faktörler, yeme bozuklukları; anoreksiya nervoza, bulimiya nervoza, başka türlü adlandırılamayan yeme bozuklukları, ortoreksiya nevroza, bigoreksiya, pika, yeme davranışının bozulduğu hastalıklar. Tip 1 Diyabette görülen yeme davranışı bozuklukları, çocuklarda görülen yeme davranışı bozuklukları, otizm’de görülen yeme davranışı bozuklukları, yeme bozukluklarında beslenme tedavisi yaklaşımları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yeme Bozukluklarına Giriş | ||
2) | Aşırı Zayıflık ve Az yeme | ||
3) | Anoreksiya Nervoza | ||
4) | Bulimiya Nervoza | ||
5) | Tıkanırcasına Yeme Sendromu | ||
6) | Gece Yeme Sendromu ve Diğerleri | ||
7) | Duygusal Yeme Davranışları | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Diyetsel Kısıtlama ve Kontrollü Yeme | ||
10) | Yeme Bozukluklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi I | ||
11) | Yeme Bozukluklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi II | ||
12) | Vaka sunumu ve Değerlendirmesi | ||
13) | Vaka sunumu ve Değerlendirmesi | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Philip S. Mehler; Arnold E. Andersen. Eating Disorders : A Guide to Medical Care and Complications Edition: Third edition. Baltimore : Johns Hopkins University Press. 2017 Barbara P. Kinoy. Eating Disorders : New Directions in Treatment and Recovery Edition: 2nd ed. New York : Columbia University Press. 2001. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |