ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NTD4063 Ergenlerde Yeme Bozuklukları Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Dersin Amacı: Yeme bozukluklarında tıbbi beslenme tedavisinin planlanması ve yürütülmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler anoreksiya nervosa, bulimiya nervosa, aşırı yeme bozukluğu, pika, ruminasyon gibi yeme bozukluklarında beslenme tedavisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Açlık tokluk mekanizması, yeme bozukluklarının oluşumuna zemin hazırlayan faktörler, yeme
bozuklukları; anoreksiya nervoza, bulimiya nervoza, başka türlü adlandırılamayan yeme bozuklukları,
ortoreksiya nevroza, bigoreksiya, pika, yeme davranışının bozulduğu hastalıklar. Tip 1 Diyabette
görülen yeme davranışı bozuklukları, çocuklarda görülen yeme davranışı bozuklukları, otizm’de
görülen yeme davranışı bozuklukları, yeme bozukluklarında beslenme tedavisi yaklaşımları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeme Bozukluklarına Giriş
2) Aşırı Zayıflık ve Az yeme
3) Anoreksiya Nervoza
4) Bulimiya Nervoza
5) Tıkanırcasına Yeme Sendromu
6) Gece Yeme Sendromu ve Diğerleri
7) Duygusal Yeme Davranışları
8) Ara Sınav
9) Diyetsel Kısıtlama ve Kontrollü Yeme
10) Yeme Bozukluklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi I
11) Yeme Bozukluklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi II
12) Vaka sunumu ve Değerlendirmesi
13) Vaka sunumu ve Değerlendirmesi
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: Philip S. Mehler; Arnold E. Andersen. Eating Disorders : A Guide to Medical Care and Complications Edition: Third edition. Baltimore : Johns Hopkins University Press. 2017 Barbara P. Kinoy. Eating Disorders : New Directions in Treatment and Recovery Edition: 2nd ed. New York : Columbia University Press. 2001.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 12 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı