GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CUL1104 | Yiyecek İçecek Yönetimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN |
Dersin Amacı: | Bu ders; yiyecek ve içecek sektörünün, yiyecek ve içecek operasyonlarında yönetim sürecinin için bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Derste yiyecek ve içecek operasyonları tüm yönleriyle; organizasyon, pazarlama, menüler, maliyet ve fiyatlandırma, finans, üretim gibi operasyonlar açısından incelenmektedir. Ayrıca yönetim sistemindeki operasyon ve yönetimin prensiplerini ve prosedürlerini içermektedir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler yiyecek ve içecek işletmelerinin operasyonel yapılarını, işleyişi ve yönetim prensiplerine hakim olur, sektördeki farklı menü çeşitlerini bilerek menü planlamanın önemini kavrar. Değişik restoran konseptleri ve yönetim biçimleri hakkında bilgi sahibi olarak ve iş dünyasına daha kolay entegre olabilir. Bu ders yiyecek ve içecek sektörünün, yönetim sistemindeki operasyon ve yönetimin prensiplerini ve prosedürlerini içerir. Öğrenciler otel ve restoranlardaki yiyecek-içecek departmanlarının yönetimsel beklentileri ile ilgili bilgiye sahip olacak ve sektörde menünün önemini kavrayacaktır. Değişik restoran konseptleri ve yönetim biçimleri hakkında bilgi sahibi olacak ve iş dünyasına daha kolay entegre olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, yiyecek içecek işletmelerinin operasyonel yapılarını, işleyişini ve yönetim ilkelerini iyi bir şekilde kavrayacak ve sektördeki farklı menü türlerini tanıyarak menü planlamanın önemini kavrayacaktır. Farklı restoran konseptleri ve yönetim tarzları hakkında bilgi sahibi olarak iş dünyasına daha kolay entegre olabilirler. Bu ders, yiyecek ve içecek endüstrisinin yönetim sistemindeki çalışma ve yönetimin ilke ve prosedürlerini kapsar. Otel ve restoranlarda yiyecek içecek departmanlarının yönetsel beklentileri hakkında bilgi sahibi olacak ve menünün sektördeki önemini kavrayacaktır. Farklı restoran konseptleri ve yönetim tarzları hakkında bilgi sahibi olacaklar ve iş dünyasına daha kolay entegre olacaklar. |
Bu ders, yiyecek ve içecek endüstrisindeki yönetim süreci, yiyecek ve içecek operasyonları için bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Derste, yiyecek içecek operasyonlarının tüm yönleriyle; organizasyon, pazarlama, menüler, maliyet ve fiyatlandırma, finans, üretim gibi işlemler açısından incelenmektedir. Yönetim sistemindeki çalışma ve yönetimin ilke ve usullerini de içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Prof. Dr. Ahmet Aktaş Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Prof. Dr. Kurtuluş Mustafa Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Alptekin Sökmen |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 40 | 120 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 5 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 4 |