ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4136 Renk Prensipleri Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersin Amacı: Ders öğrencinin rengin kendi öznel dilini ve kullanımını anlamasına yöneliktir. Ders, çeşitli renk teorilerinin prensiplerini uygulatmayı ve doğal ve suni ışıktaki uygulamalarının da ele alınmasını hedefler. Ders içi egzersizlerle renk ve ışığı yaratıcı biçimde birleştiren projeler üretilir. Farklı renk ve ışık uygulamaları sınıf içi egzersizlerle araştırılır. Öğrencilerden güncel renk ve ışık uygulamaları ve ürünlerini araştırıp bir arşiv oluşturmaları beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Renk ve ışık teorisinin temellerini problem çözme odaklı ortaya koymak
2) Farklı materyallerden, kağıt ve kumaşlardan güncel bir renk arşivi oluşturmak
3) Bireysel renk armonilerini belirli tasarım şemaları için yaratmak
4) Rengin başat eleman olduğu tasarım çalışmaları üzerinden renk terminolojisini tanımlama becerisi kazanmak
5) Renk üzerine doğru ve güncel terminolojiyi kullanmakta alışkanlık kazanmak
6) Rengin tasarım ve sanatla bağlantılı kullanımlarındaki akademik literatürün farkında olmak
7) Rengin duygusal ve duyumsal etkisi üzerine araştırmalar yapmak

Dersin İçeriği

Ders üç bölümden oluşur.

İlk aşamada, öğrenci pek çok renk ve fiziğin bir konusu olan ışık teorisini öğrenir. Renk etkileşimlerinin etkileri sınıf içi egzersizlerle vurgulanır. Öğrenciler kendi renk armonilerini farklı tasarım problemleri için yaratırlar.
İkinci bölüm sanat ve tasarım eserlerindeki renk atıflarına odaklanır. Renk, bir fikrin taşıyıcısı olarak ve duygusal içeriği ile araştırılır ve öznel bir bakış noktasından sorgulanır.
Dersin üçüncü bölümü farklı projelerle kişisel renk ifadelerine yer vermektedir. Son olarak da kavramsal, duygusal, duyumsal ve tasarım içeriği başat olarak renk tarafından kurulan bir poster çalışması yapılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.HAFTA: Renk ve ışık teorilerine giriş: Sunum:RENK NEDİR?
2) 2. HAFTA : Renk teorileri ve renk analizi:Renkte miktar analizi
3) 3. HAFTA : Renk terminolojisini tekrar etmek ve bilgisayar ortamında renk terminolojisi için kullanılmak üzere gri skalası oluşturmak.
4) 4. HAFTA : Düz renk ilişkileri için sınıf içi egzersiz. Aydınlık/karanlık ilişkisi
5) 5. HAFTA :Renk kontrastı sınıf içi egzersizi Simultane renk kontrastı
6) 6. HAFTA : Renk etkileşimleri üzerine sunumlar RENK ARMONİLERİ: Bireysel renk armoni şemaları oluşturma
7) 7. HAFTA : Renk çarkları- Renk teorileri ve Farklı Renk Çarkları: Kendi renk çarkını hazırlamak
8) 8. HAFTA : Çeşitli tasarım problemleri için kendi renk çarkını hazırlamak
9) 9. HAFTA:Sanat ve tasarım tarihi ile ilşkili olarak renk atıfları
10) 10. HAFTA : Renk ifadesi –uyum+denge+zıtlık yansıtmak üzere renk kompozisyonları oluşturan sınıf içi egzersizler
11) 11. HAFTA : Lecture:Renk bir fikri iletir: KIRMIZI_SARI_TURUNCU Türk ve Avrupa sanat eserlerinde rengin kullanımı
12) 12. HAFTA : Lecture : Renk bir fikri iletir: MAVİ_YEŞİL_MOR Türk ve Avrupa sanat eserlerinde rengin kullanımı
13) 13. HAFTA : Poster için ilüstrasyona yönelik renk çalışması
14) 14. HAFTA: Çeşitli çözümlemeler üzerine yeni düzenlemeleri sınıf içi tartışmak.

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Albers, Josef. Interaction of colour. Yale University Press, 1975. Beck, Jacob, Surface Color Perception. 1972. Berlin B. and P. Kay. Basic Color Terms. 1991. Birren, Faber, Color Perception in Art. 1976. Birren, Faber. Principles of Color. Van Nostrand Reinhold Co, 1969 Boring, Edwin G., Sensation and Perception in The History of Experimental Psychology.1942, Chapter 3. Bomford, david&Roy, Ashok, Color, National Gallery Pocket Guide, 2000. Burnham, R.W., R.M. Haines and C.J. Bartleson. Color: a guide to basic facts and concepts Chevreul, M.E. Harmony and Contrast of Colors, 1967. Dyer, Richard. White. Routledge, 1997. Evans, Ralph M. An Introduction to Color. 1948 Gage, John, Color and Culture. 1993. Gage, John, Color and Meaning, 1999 Goethe, J.W., Theory of Colours. 1971. Gombrich, Ernst. ‘From light to paint’, in Art and Illusion: a study in the psychology of pictorial representation. Phaidon, 1960. Gombrich, Ernst. ‘Expression and communication’, in Meditations on a Hobby Horse. Phaidon, 1988. Hall, Marcia, Color and Meaning: Practice and Theory in Renaissance Painting. 1992. Itten, Johannes, The Elements of Color. 1961 Itten, Johannes, The Art of Color. 1961 Katz, David, The World of Colour. 1935. Kemp, Martin. The Science of Art: optical themes in western art from Brunelleschi to Seurat. Yale University Press, 1990. Kueppers, Harald, The Basic Law of Color Theory. 1982. Lamb, T. and Bourriau, (eds.), Colour: Art & Science. Cambridge, 1995. Lichtenstein, Jacqeuline, The Eloquence of Color: Rhetoric and Painting in the French Classical Age, University of California Press, 1993. Munsell, Albert H. A Grammar of Color. Ed. and intro by Faber Birren. Van Nostrand Reinhold Co., 1969. Ratliff, Floyd, Paul Signac and Color in Neo-impressionism. 1992. Riley, Charles. Color codes. University Press of New England, 1995. Rood, Ogden N.,Modern Chromatics with Applications to Art and Industry. 1908 Saçlıoğlu, Mehmet Z. Renge Başlangıç, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Tekstil Ana Sanat Dalı renk ders notları. Sargent, Walter, The Enjoyment and Use of Color. 1964. Sloane, Patricia, (Ed.), Primary Sources: Selected Writings on Color from Aristotle to Albers. 1991 Turner, JaneThe Dictionary of Art (ed. Jane Turner, 1996) Vanderpoel, Emily Noyes, Color Problems. 1903. Varley, Helen. Colour. Mitchell Beazley, 1980. Willard, Christopher, Watercolor Mixing: The 12-Hue Method, 2000 Willard, Christopher, "Surface Film Color," in Aspects of Color. 1995 Wurmfeld, Sanford, Color Documents: A Presentational Theory. 1985. Zelanski, Paul&Fischer, Mary, Color, 3rd ed. 1994.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 60
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 4
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 5
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı