HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4331 Tazefikir Sağlık İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersin Amacı: Bu ders sağlık iletişiminin temel kavramlarını açıklayarak öğrencilere alanın disiplinler arası özelliğine uygun bir yaklaşımla ilgili iletişim kampanyalarını değerlendirme ve tasarlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık iletişimi kavramını öğrenir.
2) Sağlık iletişimi programı için sosyal medya stratejisi oluşturabilir.
3) Sağlığa ilişkin temel yaklaşımlar ve sağlık iletişimi kavramlarını özetleyebilir.
4) Sağlık iletişiminin geleneksel ve dijital mecralarına yönelik iletişim kampanyaları tasarlamayı öğrenir.
5) Sağlık iletişimindeki hedef kitle süreçlerini tanımlayabilirler.
6) OTC sosyal sorumluluk projelerini eleştirebilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, sağlık iletişimi kavramını derinlemesine ele alarak, geleneksel ve dijital medya kanallarında etkili iletişim stratejileri geliştirmeyi hedeflemektedir. Katılımcılar, sağlık iletişimi programları için sosyal medya stratejileri oluşturmayı, hedef kitle süreçlerini tanımlamayı ve sağlık iletişimi kampanyaları tasarlamayı öğrenirler.

Öğretim Yöntemleri

Ders Anlatımı: İzlencede belirtilen haftalık konularla ilgili öğrencilere teorik ve pratik bilgiler sunulacaktır.
Grup Çalışması: Öğrenciler önceden belirlenen konu başlıklarıyla ilgili ekip çalışması yürüteceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık İletişimi Nedir, Ne değildir? Çağlar Gözüaçık Sağlık İletişiminde Regülasyonlar Esra Varol - Tazefikir Marka ilişkileri Süpervizörü
2) Ajans ile Çalışma Prensipleri ve Brief Yazma Çağrı Pişkinoğlu - Tazefikir Marka ilişkileri Direktörü Şebnem Taşçı - Tazefikir Marka ilişkileri Süpervizörü Melek Günay / Toros Şahin - Gilead Sciences
3) Reçeteli İlaçlar ve İletişim – Ayşenur Kökenli / Novartis Pazarlama Müdürü İbrahim Akbulut – Tazefikir Medikal Direktörü
4) OTC Ürünler ve İletişim Özlem Kaymaz - GSK Tüketici Sağlığı Genel Müdürü
5) Hastane İletişimi Seda Acar - Amerikan Hastanesi Pazarlama Müdürü
6) Proje briefi
7) Dermakozmetik Ürünlerin İletişimi Ceren Hepyalnız - LRP Pazarlama Müdürü / Loreal Simla Pala – Tazefikir Marka İlişkileri Direktörü
8) Sağlık İletişimi ve Sosyal Medya Kullanımı Kübra Güldü – Teknofikir Sosyal Medya Direktörü Özlem Hoşcan – Deva İlaç Kurumsal İletişim Müdürü ya da Kristin Aras Abdi İbrahim Umkaimun Senior Ürün Müdürü
9) Farkındalık Kampanyaları İletişimi Kerem Önuçak - Tazefikir Yaratıcı Ajans Başkan Yardımcısı
10) Bir İnfluencer Olarak Sağlık Uzmanları Özlem Dural Başova - Healthnet Marka İlişkileri Direktörü Meryem Koç – Healthnet İçerik ve İnfluencer İlişkileri Yöneticisi Konuk: Uzm. Dr. Ayça Kaya - Prof. Dr. Murat Aksoy – Prof. Dr. Aytuğ Altundağ
11) Hekimlere Yönelik İletişim Platformları Uzm. Dr. Bekir Çakmak - Doctor Follow CEO
12) OTC Ürün İletişimi ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Pınar Saltat - Bayer Pazarlama Direktörü
13) Tazefikir Ajans Ziyareti Türkiye’den ve Dünya’dan Ödüllü Kampanyalar Tolga Tuncer – Tazefikir Senior Reklam Yazarı Sinem Yiğit – Tazefikir Marka ilişkileri Süpervizörü
14) Öğrencilerin Proje Sunumları Loreal Ekibi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme