ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI3503 2B Animasyon Bahar 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu kurs, genellikle geleneksel animasyon olarak düşünülen 2D bitmap grafikleri kullanılarak bilgisayar tabanlı, dijital olarak oluşturulmuş animasyona odaklanır. Bu, reklamlarda, filmlerde, televizyon programlarında, bilgisayar oyunlarında veya web sitelerinde kullanılan geleneksel animasyon tekniklerinin bilgisayarlı versiyonlarını içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler;
1) 2D animasyon teorisini, motorlarını, araçlarını ve temel iş planını öğrenir.
2) 2B karakterler oluşturun.
3) 2D animasyonlar yapın
4) Bir fikri iletmek veya bir hikaye oluşturmak için 2D görseller üretin.
5) Animasyonda karşılaştırmalı düşünme, analiz, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toonboom programına giriş
2) İki boyutlu animasyona giriş
3) Basit objeleri hareketlendirme 1
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Vücut mekanikleri
6) Basit karakterli hareketlendirme 1
7) Basit karakterli hareketlendirme 2
8) Orta seviye karakterleri hareketlendirme 1
9) Orta seviye karakterleri hareketlendirme 2
10) Animasyon analizi
11) Gelişmiş karakterleri hareketlendirme
12) Vücut oyunculuğu ve karakter performansı
13) Gelişmiş animayona giriş
14) Final projesi: Animasyon uygulaması

Kaynaklar

Ders Notları: Animation: 2D & Beyond by Jayne Pilling The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators by Richard Williams Modern Cartooning: Essential Techniques for Drawing Today's Popular Cartoons by Christopher Hart Producing Independent 2D Character Animation: Making & Selling A Short Film by Mark A. Simon. Cartoon Animator: 2D Storyboard Drawing Sketch Pad
Diğer Kaynaklar: Animation: 2D & Beyond by Jayne Pilling The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators by Richard Williams Modern Cartooning: Essential Techniques for Drawing Today's Popular Cartoons by Christopher Hart Producing Independent 2D Character Animation: Making & Selling A Short Film by Mark A. Simon. Cartoon Animator: 2D Storyboard Drawing Sketch Pad

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 10 % 60
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 1 10
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı