ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3503 | 2B Animasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu kurs, genellikle geleneksel animasyon olarak düşünülen 2D bitmap grafikleri kullanılarak bilgisayar tabanlı, dijital olarak oluşturulmuş animasyona odaklanır. Bu, reklamlarda, filmlerde, televizyon programlarında, bilgisayar oyunlarında veya web sitelerinde kullanılan geleneksel animasyon tekniklerinin bilgisayarlı versiyonlarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1) 2D animasyon teorisini, motorlarını, araçlarını ve temel iş planını öğrenir. 2) 2B karakterler oluşturun. 3) 2D animasyonlar yapın 4) Bir fikri iletmek veya bir hikaye oluşturmak için 2D görseller üretin. 5) Animasyonda karşılaştırmalı düşünme, analiz, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Toonboom programına giriş | ||
2) | İki boyutlu animasyona giriş | ||
3) | Basit objeleri hareketlendirme 1 | ||
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | ||
5) | Vücut mekanikleri | ||
6) | Basit karakterli hareketlendirme 1 | ||
7) | Basit karakterli hareketlendirme 2 | ||
8) | Orta seviye karakterleri hareketlendirme 1 | ||
9) | Orta seviye karakterleri hareketlendirme 2 | ||
10) | Animasyon analizi | ||
11) | Gelişmiş karakterleri hareketlendirme | ||
12) | Vücut oyunculuğu ve karakter performansı | ||
13) | Gelişmiş animayona giriş | ||
14) | Final projesi: Animasyon uygulaması |
Ders Notları: | Animation: 2D & Beyond by Jayne Pilling The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators by Richard Williams Modern Cartooning: Essential Techniques for Drawing Today's Popular Cartoons by Christopher Hart Producing Independent 2D Character Animation: Making & Selling A Short Film by Mark A. Simon. Cartoon Animator: 2D Storyboard Drawing Sketch Pad |
Diğer Kaynaklar: | Animation: 2D & Beyond by Jayne Pilling The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators by Richard Williams Modern Cartooning: Essential Techniques for Drawing Today's Popular Cartoons by Christopher Hart Producing Independent 2D Character Animation: Making & Selling A Short Film by Mark A. Simon. Cartoon Animator: 2D Storyboard Drawing Sketch Pad |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 10 | % 60 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |