ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3502 | Durdur-Oynat Animasyonu | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu ders çoklu ortam sunumları oluşturmak için medya öğelerini oluşturma, içe aktarma ve sıralama dahil olmak üzere story-board ve Stop Motion animasyonu geliştirmek için yazılım kullanımında beceri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kavramsallaştırma, yaratıcılık ve görsel estetik ekseninde, öğrencileri çeşitli malzeme ve teknikler kullanarak Stop Motion animasyonunun çeşitli türleri deneyimlenecektir. Konsept geliştirme, storyboard oluşturma ve çeşitli durdur-oynat animasyonların üretimi gerçekleştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Animasyonun 12 ilkesini tanımlayabilecek • Uygun kare hızlarını hesaplayıp ve uygulayabilecek • Animasyon prodüksiyon ekipmanlarını kullanabilecek • Doğru ve estetik açıdan çekici stop-motion animasyonu oluşturabilecek • İyi tasarlanmış ve kurgulanmış animasyonun özelliklerini tanımlayabilecek • Animasyon tarihiyle ilgili bazı bilgileri ilişkilendirebilecek • Geçmiş ve güncel animasyon trendlerini değerlendirip ve eleştirebilecek • Temel heykel, kukla yapımı ve animasyon becerilerinde ilerleme gösterecek • Yaratıcı çalışmanızı ve başkalarının çalışmalarını eleştirel olarak analiz edebilecek |
Stop Motion Animasyon dersi, Cut-Out, Clay ve Puppet Animasyon uygulamarını içermektedir. Bu ders öğrencilere geleneksel tarzda animasyon ve kukla animasyonu üretmek için temel beceriler sağlarken, ileriki aşamada portfolio inşa süreçlerine katkı sağlamaktadır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş / Tanışma |
Ders Notları: | Beginner’s Guide to Animation: Everything You Need to Know to Get Started by Mary Murphy * You will also need to purchase some modeling clay (plasticine non-hardening) and some plastic or wooden sculpting tools from a local hobby store. The recommended brand of clay is Van Aken Claytoon Modeling Clay which might be hard to find in currents situation then FIMO. |
Diğer Kaynaklar: | Beginner’s Guide to Animation: Everything You Need to Know to Get Started by Mary Murphy Ayrıca bireysel ve ortak kullanımız için modelleme kili ve bazı ekipmanlar edinmeniz gerekmektedir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 30 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |