MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5406 | Sürdürülebilir Tasarımda Kritik Düşünce | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, sürdürülebilir tasarımı kavramını, özellikle de mimari sürdürülebilirlik kavramını kritik bir gözle mercek altına yatırmayı hedefler. Ders kapsamında somut örnekler üzerinden sürdürülebilir tasarım kavramı eleştirilirken, aynı zamanda alternatif sürdürülebilirlikler üzerine fikir üretilecek ve tartışma ortamı yaratılacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 -Etkili yazma ve hitap etme becerilerini kazanır; gerek mesleki gerekse halk çevrelerine hitap ederken, uygun sunum tekniklerini kullanır 2 - Açık ve hedefe odaklı sorular sorarak, kavramsal fikirleri irdeler, soruya farklı bakış açılarından bakabilir, iyi tartılmış sonuçlara ulaşabilir ve farklı çıktıları uygun kriter ve standartlar ışığında değerlendirebilir 3 - Sürdürülebilir tasarım alanındaki sorunların çözümüne yönelik, kritik düşünme tekniklerini uygular; uygun sonuçlara ulaşmak adına sorunları belirler ve irdeler 4 - Gerek mimari sürdürülebilirlik, gerekse genel olarak sürdürülebilirlik alanında hem nicel hem de nitel araştırma yapmak adına, uygun beceri ve metodları kazanır ve uygular |
Sürdürülebilir tasarım ve mimari sürdürülebilirlik kavramları, bütünsel bir bakış açısıyla ele alınır ve söz konusu kavramlar, güncel uygulama örnekleri üzerinden kritik okumalara tabi tutulur. Ders, sürdürülebilirlik ve teknoloji; sürdürülebilirlik ve toplum; enerji etkin tasarım yöntemleri; yeşil bina sertifikasyon sistemleri; biyomimetik tasarım ve beşikten beşiğe tasarım kavramlarına, kritik bir gözle bakar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sürdürülebilir tasarım nedir, ne değildir? | - | |
2) | Sürdürülebilir tasarım nereden ilham alır? Biyomimetik ve geleneksel mimari | Haftalık okuma listesi izlenecek İlan edilecek videoların izlenmesi | |
3) | Sürdürülebilir topluluklar ve yerleşmeler | İlan edilecek belgesel izlenecek Haftalık okuma listesi izlenecek | |
4) | Beşikten beşiğe tasarım (Cradle to cradle design) | Haftalık okuma listesi izlenecek | |
5) | "Low Tech" mi "High Tech" mi? "Teknoloji her derde devadır" söyleminin tartışması ve bu söylemin olası sonuçları | Haftalık okuma listesi izlenecek | |
6) | Teknoloji mi, sosyal dönüşüm mü? Sürdürülebilir tasarımda, bir sonraki atılım hangi alanda gerçekleşecek? | Weekly reader to be covered | |
7) | Ara sınav | Ara sınav hazırlıkları | |
8) | Enerji verimliliği ve enerji modelleme programları | Haftalık okuma listesi izlenecek | |
9) | Su tasarrufu ve ekolojik malzemeler | Haftalık okuma listesi izlenecek | |
10) | Yeşil bina sertifikasyon sistemleri | Haftalık okuma listesi izlenecek | |
11) | Vaka analizi 1 | Hazırlık yok. Okunacaklar derste dağıtılacak | |
12) | Vaka analizi 2 | Hazırlık yok. Okunacaklar derste dağıtılacak | |
13) | Final proje sunumları | Sunum hazırlıkları | |
14) | Final proje sunumları | - |
Ders Notları: | Bergman, David, Sustainable Design : A Critical Guide for Architects and Interior, Lighting, and Environmental Designers, Princeton Architectural Press, 2012 (BAU Library Erişim No: bah.EBC3387564); Jason F. McLennan, The Philosophy of Sustainable Design: The Future of Architecture, Ecotone Publishing, 2004 [Beşiktaş North Campus Library: NA 2542.36/.M35] Guy, Simon & Moore, Steven A., Sustainable Architectures: Critical Explorations of Green Building Practice in Europe and North America, Routledge, 2005 [available through Bahçeşehir Library, eBook Collection (EBSCOhost); access number: 926137] Ken Yeang, Ecodesign: A Manual for Ecological Design, Wiley, 2006 [Beşiktaş North Campus Library: NA 2542.35/.Y43] Sian Moxon, Sustainability in Interior Design, Laurence King Publishing, London, 2012 [available through Bahçeşehir Library, eBook Collection (EBSCOhost); access number: 926137] William McDonough and Michael Braungart, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press, 2002 [Beşiktaş Barbaros Library: TD 794.5/.M33] |
Diğer Kaynaklar: | Dernbach, John C. & Federico Cheever. ""Sustainable development and its discontents."" Transnational Environmental Law 4.2 (2015): 247-287 Madge, Pauline., ""Ecological design: a new critique."" Design issues 13.2 (1997): 44-54] Smythe, Kathleen R., ""An historian’s critique of sustainability."" Culture Unbound: Journal of Current Cultural Research 6.5 (2014): 913-929 Banerjee, Subhabrata Bobby., ""Who sustains whose development? Sustainable development and the reinvention of nature."" Organization studies 24.1 (2003): 143-180 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 300 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |