SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MED2030 | HIV/AIDS ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. YEŞİM NEĞİŞ |
Dersin Amacı: | HIV/AIDS ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi, yanısıra tanı ve tedavisinde son yıllarda görülen gelişmeler, danışmanlık hizmeti, elde edilen sonuçların nasıl değerlendirileceği ve uygulanacak korunma önlemleri hakkında kazanım sağlanması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) HIV/AIDS ve diğer cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların(CYBE) tarihçesini ana hatları ile özetleyebilir, çıkarılacak dersleri sıralayabilir 2) HIV/AIDS ve CYBE enfeksiyonların epidemiyolojik özelliklerini sıralayabilir. 3) HIV enfeksiyonu sırasındaki immunolojik olayları tanımlayabilir, klinik bulgularla ilişkilendirebilir 4) HIV ve CYBE enfeksiyonların laboratuvar tanısında kullanılacak testleri seçebilir, sonuçları yorumlayabilir 5) HIV/AIDS ve ve CYBE enfeksiyonların tedavisinde önemli noktaları ve korunmada alınması gereken önlemleri sıralayabilir. 6) HIV/AIDS ve ve CYBE enfeksiyonlar konusunda farkındalığın arttırılmasının önemini açıklayabilir ve gerekirse bilgi verebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | AIDS ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlara genel yaklaşım, güncel durum | ||
2) | HIV/AIDS'in tarihçesi | ||
3) | HIV/AIDS'in epidemiyolojisi | ||
4) | HIV ile enfeksiyonun immünolojisi | ||
5) | HIV ile enfeksiyonun laboratuvar tanısı | ||
6) | AIDS'de fırsatçı enfeksiyonların laboratuvar tanısı | ||
7) | Antiretroviral tedavi | ||
8) | Diğer tedavi uygulamaları, Aşı çalışmaları ve Destekleyici yaklaşımlar | ||
9) | Gonore ve Sifiliz: Ülkemizdeki durum | ||
10) | NGU etkenleri ve dağılımı | ||
11) | Diğer Viral, Paraziter ve Fungal etkenler | ||
12) | Tanı yöntemlerine bakış ve sendromik yaklaşım | ||
13) | CYBE için tedavi seçenekleri ve direnç problemi | ||
14) | Genel korunma önlemleri ve Eğitim |
Ders Notları: | 1-Medical Microbiology, Patrick R. Murray, Ken S. Rosenthal, Michael A. Pfaller, 8th Ed. 2-Mandell, Douglas and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases, 8th Ed |
Diğer Kaynaklar: | Online rehberler: 1-https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/mikrobiyoloji-rehberler.html 2- https://www.cdc.gov/hiv/guidelines/testing.html 3-https://www.who.int/hiv/pub/guidelines/hiv-testing-services/en/ 4-https://www.cdc.gov/std/training/default.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 70 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |