SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED2030 HIV/AIDS ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YEŞİM NEĞİŞ
Dersin Amacı: HIV/AIDS ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi, yanısıra tanı ve tedavisinde son yıllarda görülen gelişmeler, danışmanlık hizmeti, elde edilen sonuçların nasıl değerlendirileceği ve uygulanacak korunma önlemleri hakkında kazanım sağlanması hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) HIV/AIDS ve diğer cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların(CYBE) tarihçesini ana hatları ile özetleyebilir, çıkarılacak dersleri sıralayabilir
2) HIV/AIDS ve CYBE enfeksiyonların epidemiyolojik özelliklerini sıralayabilir.
3) HIV enfeksiyonu sırasındaki immunolojik olayları tanımlayabilir, klinik bulgularla ilişkilendirebilir
4) HIV ve CYBE enfeksiyonların laboratuvar tanısında kullanılacak testleri seçebilir, sonuçları yorumlayabilir
5) HIV/AIDS ve ve CYBE enfeksiyonların tedavisinde önemli noktaları ve korunmada alınması gereken önlemleri sıralayabilir.
6) HIV/AIDS ve ve CYBE enfeksiyonlar konusunda farkındalığın arttırılmasının önemini açıklayabilir ve gerekirse bilgi verebilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) AIDS ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlara genel yaklaşım, güncel durum
2) HIV/AIDS'in tarihçesi
3) HIV/AIDS'in epidemiyolojisi
4) HIV ile enfeksiyonun immünolojisi
5) HIV ile enfeksiyonun laboratuvar tanısı
6) AIDS'de fırsatçı enfeksiyonların laboratuvar tanısı
7) Antiretroviral tedavi
8) Diğer tedavi uygulamaları, Aşı çalışmaları ve Destekleyici yaklaşımlar
9) Gonore ve Sifiliz: Ülkemizdeki durum
10) NGU etkenleri ve dağılımı
11) Diğer Viral, Paraziter ve Fungal etkenler
12) Tanı yöntemlerine bakış ve sendromik yaklaşım
13) CYBE için tedavi seçenekleri ve direnç problemi
14) Genel korunma önlemleri ve Eğitim

Kaynaklar

Ders Notları: 1-Medical Microbiology, Patrick R. Murray, Ken S. Rosenthal, Michael A. Pfaller, 8th Ed. 2-Mandell, Douglas and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases, 8th Ed 
Diğer Kaynaklar: Online rehberler: 1-https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/mikrobiyoloji-rehberler.html 2- https://www.cdc.gov/hiv/guidelines/testing.html 3-https://www.who.int/hiv/pub/guidelines/hiv-testing-services/en/ 4-https://www.cdc.gov/std/training/default.htm

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 70
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı