HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR4066 | Hemşirelikte Eğitim | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin eğitimle ilgili temel kavramları bilerek sağlıklı ve hasta bireylere sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarını planlama yürütme ve değerlendirme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eğitim ve öğretim alanları ile ilgili kavramları tanımlar. 2. Sağlık eğitimi programı planlar ve değerlendirir. 3. Eğitim gereksinimlerini belirlemede uygun araç ve yöntemleri kullanır. 4. Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini kullanır. 5. Sağlık davranışı değişikliğine yönelik model ve yaklaşımlarını tanımlar. " |
Bu ders sağlık davranışı ve temel kavramlar, sağlık eğitiminde teoriler ve sağlık eğitiminde iletişim, öğrenme süreci ve temel kavramlar, farklı gruplarda öğrenmeye ilişkin özellikler, sağlık eğitiminde program geliştirme, etkili sunum yapma becerileri ve interaktif eğitim yöntemlerini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı/ Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü | ||
2) | Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar | ||
3) | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | ||
4) | Öğrenme kuramları ve ilkeleri | ||
5) | Sağlık eğitiminde program geliştirme | ||
6) | Eğitimde iletişim teknikleri | ||
7) | Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Etkili sunum teknikleri | ||
10) | Eğitimde ölçme ve değerlendirme | ||
11) | Sağlık eğitimi/Hasta eğitimi | ||
12) | Hizmetiçi eğitim | ||
13) | Yapılan çalışmaların sunumu | ||
14) | Yapılan çalışmaların sunumu/Değerlendirme |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | HACIALİOĞLU N. 2011 Nobel tıp kitabevleri “Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |