ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3092 | Sosyal Sorumluluk Projesi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Öğrenciye Sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak, bir toplumsal duyarlılık pprojesi gerçekleştirme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin sosyal projeler üretip, saha çalışmaları yaparak proje geliştirmelerini, sonuçlandırmalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gönüllü toplumsal duyarlılık projesi planlama, Uygulama ilkeleri, değerlendirme prensipleri, proje raporlama konularında bilgi ve deneyim kazanır. |
Gönüllü toplumsal duyarlılık projesi planlama, Uygulama ilkeleri, değerlendirme prensipleri, proje raporlama konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Toplumsal duyarlılık projeleri dersine giriş ve çalışma gruplarının oluşturulması | ||
2) | Sivil toplum kuruluşlarının incelenmesi | ||
3) | Proje konusunun belirlenmesi | ||
4) | Proje Önerisi hazırlama, Sivil toplum kuruluşları ile işbirliği | ||
5) | Durum analizi yapma ve sorun ağacı oluşturma | ||
6) | Proje hedeflerini oluşturma hedef analizi yöntemleri | ||
7) | Proje Planı oluşturma ve planın engellerinin belirlenmesi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Proje önerilerinin sunulması Proje Bütçesinin oluşturulması ve Proje Mali Kaynaklarının araştırılması, | ||
10) | Proje Hibe kaynakları ve Avrupa Gönüllü Hizmeti ve Ulusal Ajans tanıtımı | ||
11) | Tubitak,lisansöğrencileri araştırma desteği programı | ||
12) | Proje sunumları ve STK ile işbirliği çalışmalarının sürdürülmesi | ||
13) | Proje sunumları ve STK ile işbirliği çalışmalarının sürdürülmesi | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | "1. Tekindağ F.C. (2005)Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara. http://my.beykoz.edu.tr/serkang/files/2011/05/proje_yonetimi_kitabi.pdf Erişim Tarihi:26.08.2016 2. Başar B, Başar M. (2006)Sosyal Sorumluluk Raporlaması ve Türkiye’deki Durum. Sosyal Bilimler Dergisi.2;213-230. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423869680.pdf 3. Yeşiladalı B. Proje Hazırlama Kılavuzu, Tarih Vakfı Yayınları. http://www.stgm.org.tr/docs/1123440850PCM.pdf Erişim Tarihi: 26.08.2016 4. Gitmez E. Bakır B (2011)Proje Hazırlama Rehberi. Karacadağ Kalkınma Ajansı, Proje YönetimBirimi.http://www.karacadag.org.tr/ContentDownload/ProjeHai%C4%B1rlamaRehberi.pdf Erişim Tarihi: 26.08.2016 ." |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |