ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3085 | Müzik ve Dansla Eğitim | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | "Hareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını, müziğin sağlık ve hastalık durumlarıyla ilişkisini öğretmektir." |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Müzik ve dansın tarihsel gelişimini tanımlar Doğru nefes alma tekniklerini uygular Dengenin hareket kalitesine etkisini tanımlar Dans terapinin vücuda etkisini açıklar Müzik terapinin vücuda etkisini açıklar Hastayla iletişimde ritim ve dansı doğru kullanımını kavrar |
"Müzik ve dansın tarihsel gelişimi, doğru nefes teknikleri, müziğin beyin fizyolojisine etkileri konularını içerir " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanımı | ||
2) | Müziğin tarihsel gelişimi | ||
3) | Doğru nefes alma teknikleri ve dengeye etkisi | ||
4) | Farkındalık (uzay, zaman, yön, tempo, alan kullanımı, kuvvet, enerji, ilişkiler) | ||
5) | "Hareket kalitesi (ödev; farklı müziklerle vücut nasıl hareket ediyor; nasıl tepki veriyor)" | ||
6) | Müzik terapi, dans becerilerinin tanımlanması | ||
7) | Beynimizin müzik fizyolojisi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Klinik doğaçlama | ||
10) | Ses ve müziğin tedavi süreçlerinde kullanılması I | ||
11) | Ses ve müziğin tedavi süreçlerinde kullanılması II | ||
12) | Dansın tedavi süreçlerinde kullanılması I | ||
13) | Dansın tedavi süreçlerinde kullanılması II | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir |
Diğer Kaynaklar: | 1-Kenneth E. Brucia, Müzik Terapiyi tanımlamak, 2016, Nobel yaşam |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |