ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3082 | Psikodrama | Güz | 2 | 0 | 0 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | "Ders öğrencinin, mesleki donanımlarının kendi kişilik özelliklerinden bağımsız olamayacağı, en işlevsel ve hızlı gelişmenin grup içindeki dinamiklerin işlemesi ile sağlanacağı göz önüne alındığında eğitim-öğretim hayatlarında psikodrama dersi (yaşantı grubu) ile hızlı bir gelişim sağlanacağı düşünülmektedir. Psikodrama dersinin amacı; öğrencilerin, farkındalık düzeylerinin ve dolayısıyla empati kurma becerisinin artması, kaygı düzeyinin azalması, stresle başa çıkma biçimlerinin gelişmesi, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. Dersin asıl amacı terapötik değildir. Fakat bu kişisel alanda ek bir kazanç sağlanamayacağı anlamına gelmemektedir. Mesleki çalışma ve ilişkilerde bireylerin en değerli aracı olan kişiliğini “sağlıklı-erişkin-birey” olabilme yönünde geliştirmek, yaratıcılık ve spontanlık becerilerini artırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ""• Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Meslektaşları ile ortak sorunlarını görerek bu konularda yalnız olmadıklarının farkına varmaları • Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Kendileri ile ilgili zaaf ve kör noktalarının farkına varmaları ve geliştirebilmelerine yönelik yaşantı örneklemeleri ve geri bildirimler alabilmeleri •Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir ." |
Bu ders; psikodramanın tarihçesi, psikodrama hakkında kuramsal bilgi, Triadik sistem bilgisi, psikodrama, sosyometri, grup psikoterapisi, psikodramanın öğeleri, psikodramanın temel teknikleri, psikodrama oturumu aşamaları konularında teorik ve yaşantısal bilgi içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | "TANIŞMA VE DERSİN TANITIMI Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları | ||
2) | Teori-Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
3) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
4) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
5) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
6) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
7) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Teori- Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
10) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
11) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
12) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
13) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım | ||
14) | Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | 1. Deniz ALTINAY, Psikodrama grup psikoterapisi 400 ısınma oyunu ve yardımcı teknik (çocuk psikodraması oyunlarıyla),Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017. 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada seçme konular : teoriden pratiğe psikodrama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Deniz ALTINAY, Psikodrama grup psikoterapisi 400 ısınma oyunu ve yardımcı teknik (çocuk psikodraması oyunlarıyla),Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017. 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada seçme konular : teoriden pratiğe psikodrama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |