ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3081 Sağlığı Geliştirme Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciye sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı geliştirme modelleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı geliştirme modelleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları konusunda bilgi sahibi olur ve uygular.

Dersin İçeriği

Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı geliştirme modelleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığ değerlendirme ve geliştirme parametreleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları, sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları, sağlık öyküsü alma- klinik karara varma sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları
2) Sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve
3) Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri
4) Yıllara göre dünya sağlık raporları
5) Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar
6) Sağlığı geliştirme modelleri
7) Sağlığı değerlendirme ve geliştirme parametreleri
8) Ara Sınav
9) Sağlığı koruma ve geliştirme davranışları kazandırma
10) Sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları
11) Sağlık öyküsü alma- Klinik karara Varma
12) Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları
12) Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları
13) Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları
14) Dersin değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 4. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 6. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 7. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 8. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD"
Diğer Kaynaklar: 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 4. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 6. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 7. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 8. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı