ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3081 | Sağlığı Geliştirme | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenciye sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı geliştirme modelleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı geliştirme modelleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları konusunda bilgi sahibi olur ve uygular. |
Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı geliştirme modelleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığ değerlendirme ve geliştirme parametreleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları, sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları, sağlık öyküsü alma- klinik karara varma sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları | ||
2) | Sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve | ||
3) | Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri | ||
4) | Yıllara göre dünya sağlık raporları | ||
5) | Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar | ||
6) | Sağlığı geliştirme modelleri | ||
7) | Sağlığı değerlendirme ve geliştirme parametreleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Sağlığı koruma ve geliştirme davranışları kazandırma | ||
10) | Sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları | ||
11) | Sağlık öyküsü alma- Klinik karara Varma | ||
12) | Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları | ||
12) | Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları | ||
13) | Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları | ||
14) | Dersin değerlendirmesi |
Ders Notları: | 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 4. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 6. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 7. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 8. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD" |
Diğer Kaynaklar: | 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 4. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 6. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 7. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 8. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |