MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3078 | Kanıta Dayalı Bakım | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Sürekli değişmekte olan sağlık sistemi içerisinde Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı, verilerin analizini ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlar, Uygulamada kullanılacak araştırma kanıtlarının hangi veri tabanlarından ulaşacağını bilir, "Kanıt temelli hemşireliğin uygulama alanına katkılarını açıklayabilir, "Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarında engelleri bilir, Kanıta dayalı hemşirelik potansiyelinin en üst düzeye çıkartılması için yapılması gerekenleri ifade edebilir. |
Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi, Kanıt ve kanıta dayalı uygulamanın tanımlanması, Hemşirelik uygulamalarındaki kanıtların değerlendirilmesi, Kanıt türleri, Hemşirelik uygulamalarındaki kanıtlara dayalı olarak karar verme süreci, Kliniklerde kanıta dayalı uygulamaların kullanımı, Hemşirelik uygulamaları ve problem çözme, Kanıt temelli uygulamalarla ilgili engeller, Kanıta dayalı uygulama kaynakları, Kanıta dayalı uygulamalar ve etik yaklaşım, Diğer bilim dallarında kanıta dayalı uygulamalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kanıt nedir? Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi | ||
2) | Kanıt temelli uygulama, kanıtların gözden geçirilmesi | ||
3) | Kanıta temelli bakım, uygulamalardaki değişim için ihtiyacın belirlenmesi | ||
4) | Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma | ||
5) | Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları | ||
6) | Kanıtların düzeyi, kanıt formları, kanıtlar ve karar verme | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kanıtların uygulanması, klinik etkinlikleri | ||
9) | Uygulamaların geliştirilmesi, denetleme | ||
10) | Kanıtların yansıması; bireysel değişim, kurumsal değişim, etik değişim | ||
11) | Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarında engeller nelerdir? | ||
12) | Kanıta dayalı uygulama kaynakları | ||
13) | Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek | ||
14) | Değerlendirme |
Ders Notları: | 1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008. 2. Craig Jean V. Smyth Rosalind L. “The Evidence-Based Practice Manual for Nurses”.Churchill Livingstone, 2007. 3. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2004. 4. Hamer Suzen, Collinson Gill “Achieving Evidence-Based Practice: A Handbook for Practitioners” Baillière Tindall, London, 1999 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008. 2. Craig Jean V. Smyth Rosalind L. “The Evidence-Based Practice Manual for Nurses”.Churchill Livingstone, 2007. 3. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2004. 4. Hamer Suzen, Collinson Gill “Achieving Evidence-Based Practice: A Handbook for Practitioners” Baillière Tindall, London, 1999 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |