|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kanıt nedir? Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi
|
|
2) |
Kanıt temelli uygulama, kanıtların gözden geçirilmesi
|
|
3) |
Kanıta temelli bakım, uygulamalardaki değişim için ihtiyacın belirlenmesi
|
|
4) |
Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma
|
|
5) |
Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları
|
|
6) |
Kanıtların düzeyi, kanıt formları, kanıtlar ve karar verme
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Kanıtların uygulanması, klinik etkinlikleri
|
|
9) |
Uygulamaların geliştirilmesi, denetleme
|
|
10) |
Kanıtların yansıması; bireysel değişim, kurumsal değişim, etik değişim
|
|
11) |
Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarında engeller nelerdir?
|
|
12) |
Kanıta dayalı uygulama kaynakları
|
|
13) |
Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek
|
|
14) |
Değerlendirme
|
|
Ders Notları: |
1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008.
2. Craig Jean V. Smyth Rosalind L. “The Evidence-Based Practice Manual for Nurses”.Churchill Livingstone, 2007.
3. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2004. 4. Hamer Suzen, Collinson Gill “Achieving Evidence-Based Practice: A Handbook for Practitioners” Baillière Tindall, London, 1999
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008.
2. Craig Jean V. Smyth Rosalind L. “The Evidence-Based Practice Manual for Nurses”.Churchill Livingstone, 2007.
3. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2004. 4. Hamer Suzen, Collinson Gill “Achieving Evidence-Based Practice: A Handbook for Practitioners” Baillière Tindall, London, 1999
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|