BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3075 Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sağlıklı/hasta bireyin bakımında temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımı hakkında öğrenciye rehber bilgiler kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"1 Tamamlayıcı bakım uygulamalarının kullanımında hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli
2 Toplumda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanım sıklığını ve nedenini açıklayabilmeli
3 Literatür sonuçlarına dayanarak bakımda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanılabilirliğini tartışabilmeli
4 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanımını hastanın bakım gereksinimlerine özgü planlayabilmeli
5 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının etkili kullanımını sağlamak için hasta ve ailesinin eğitiminin önemini anlamalı
"

Dersin İçeriği

"• Toplunda sık kullanılan temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımına ilişkin önemli teorik bilgiyi kapsar.
• Temel tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının hasta bakımında kullanılabilirliğini açıklar."

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları Dersine Giriş
2) Dünyada ve Ülkemizde TAT Kullanımı
3) Ülkemize Özgü Geleneksel Yaklaşımlar
4) Meditasyon, Yoga, Nefes Terapi
5) Reiki ve Qi Gong
6) Terapötik Dokunma
7) Sanat Terapi (Müzik, Dans, Resim vb)
8) Ara Sınav
9) Aromaterapi ve Masaj
10) Hipnoz ve Rehberli İmgeleme
11) Akupunktur, Akupresur ve Refleksoloji
12) Homeopati, Ozon Terapi
13) Özel Diyet ve Besin Takviyeleri
14) Bitkisel Yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 25
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.