ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3075 | Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlıklı/hasta bireyin bakımında temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımı hakkında öğrenciye rehber bilgiler kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1 Tamamlayıcı bakım uygulamalarının kullanımında hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli 2 Toplumda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanım sıklığını ve nedenini açıklayabilmeli 3 Literatür sonuçlarına dayanarak bakımda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanılabilirliğini tartışabilmeli 4 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanımını hastanın bakım gereksinimlerine özgü planlayabilmeli 5 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının etkili kullanımını sağlamak için hasta ve ailesinin eğitiminin önemini anlamalı " |
"• Toplunda sık kullanılan temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımına ilişkin önemli teorik bilgiyi kapsar. • Temel tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının hasta bakımında kullanılabilirliğini açıklar." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları Dersine Giriş | ||
2) | Dünyada ve Ülkemizde TAT Kullanımı | ||
3) | Ülkemize Özgü Geleneksel Yaklaşımlar | ||
4) | Meditasyon, Yoga, Nefes Terapi | ||
5) | Reiki ve Qi Gong | ||
6) | Terapötik Dokunma | ||
7) | Sanat Terapi (Müzik, Dans, Resim vb) | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Aromaterapi ve Masaj | ||
10) | Hipnoz ve Rehberli İmgeleme | ||
11) | Akupunktur, Akupresur ve Refleksoloji | ||
12) | Homeopati, Ozon Terapi | ||
13) | Özel Diyet ve Besin Takviyeleri | ||
14) | Bitkisel Yaklaşımlar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |