MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3073 | Kültürel Bakım | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Öğrencinin kültürlerarası hemşirelik modellerini öğrenerek, kültürel yeterliliğin hemşirelik eğitimi ve uygulamasına entegrasyonunu tartışabilir duruma gelmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1 Kültürlerarası hemşireliğin tanımını yapabilir 2 Kültürlerarası hemşirelik modellerini açıklayabilir 3 Kültür ve stres ilişkisini tartışabilir 4 Kültürlerarası bakış açısıyla çocuk yetiştirmenin önemini açıklayabilir 5 Kültürün iletişim süreci üzerindeki etkisini açıklayabilir 6 Kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini analiz edebilir" |
Sağlık ve hastalık kültürü, kültür kavramı, dünya kültürleri, kültürün sağlıktaki önemi ve yeri, sağlıkta kültürel davranışlar, farklı kültürlerde hasta yakınları ve sağlık personeli ilişkisi, bir hastalığın farklı kültürlere göre yaşanması, kültürlerarası hemşirelik kavramı, kültürlerarası bakım yaklaşımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, Dersin Amacı ve Kültür Kavramının İncelenmesi | ||
2) | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri | ||
3) | Üçüncü Dünya Ülkelerinde Hemşirelik | ||
4) | Kültürel Yeterlilik | ||
5) | Kültürel Yeterliliğin Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamasına Entegrasyonu | ||
6) | Kültür ve Stres | ||
7) | Kültürlerarası Bakış Açısıyla Çocuk Yetiştirme | ||
8) | Sağlık İnanç Sistemleri ve Kültürün Etkisi | ||
9) | Kültür-Aile ve Toplum | ||
10) | Ara Sınav | ||
11) | Etik karar verme ve kültür | ||
12) | Değişen Kültür İçinde Global (Evrensel) Sağlık Bakımını Geliştirme | ||
13) | İnsan ve Kültürel Bağlanma | ||
14) | Kültürel Bakış Açısıyla Ağrı, Kültür ve Ölüm |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Bayık Temel A. Kültürlerarası hemşirelik eğitimi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008;11(2):92-101. Kongar, E., Kültür Üzerine, Remzi Kitapevi, 7.baskı, 2003, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |