|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Whatever happens in Istanbul stays in Istanbul: 19th century Capital |
Bozdoğan, Ch. 1, pp: 16-56 |
2) |
Building A Nation: Formation of a new Capital |
Batur, Ch. 1, pp. 5-33. |
3) |
Building A Lifestyle: “New Architecture” and Cubic |
Bozdoğan, Ch. 4, 5, pp: 153-204. |
4) |
Rising Nationalism: “The National Architecture” |
Batur, Ch. 2, pp: 33-45.
Bozdoğan, Ch. 6, pp: 240-294.
|
5) |
The Democrat Party Period: Introducing Americanism |
Bozdoğan, Akcan, Ch. 4, pp: 105-139. |
6) |
Between two Coups: Various Architectural Productions |
Batur, Ch. 4, pp. 63-79.
Bozdoğan, Akcan, Ch. 6, pp. 171-203. |
7) |
Student presentations |
|
8) |
Midterm |
|
9) |
After February 24th: Introducing Neoliberalism |
Batur, Ch. 5, pp. 79-95 |
10) |
Modernity Confused: Turkey in the 1990s |
Bozdoğan, Kasaba, Ch. 3, pp. 15-37. |
11) |
Single Party Reviving: Nation’s Architecture |
Batuman |
12) |
Discussing the Contemporary: Mega Projects |
|
13) |
Student presentations |
|
14) |
Student presentations |
|
Ders Notları: |
Lectures and Slides |
Diğer Kaynaklar: |
Sibel Bozdoğan, Modernism and Nation Building: Turkish Architectural Culture in the Early Republic (Seattle: University of Washington Press, 2001). (BAU Library: NA 1368/.B693 2001).
Sibel Bozdoğan, Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History (London: Reaction Books, 2012). (BAU Library: NA 1368/.B69 2012).
Afife Batur, A Concise History: Architecture in Turkey During the 20th Century (Ankara: Chamber of Architects of Turkey, 2005). (BAU Library: NA 1368/.B38 2005).
Doğan Hasol, 20. Yüzyıl Türkiye Mimarlığı (İstanbul: YEM Yayın, 2020). (BAU Library: NA 1368/.H376 2020).
Renata Holod, Ahmet Evin, Suha Özkan, Modern Turkish Architecture (Ankara: Chamber of Architects of Turkey, 2005). (BAU Library: NA 1368/.M6 2005).
Sibel Bozdoğan, Reşat Kasaba, Rethinking Modernity and National Identity in Turkey (Seattle: University of Washington Press, 1997). (BAU Library: DR 432/.R48 1997).
Bülent Batuman, Milletin Mimarisi: Yeni İslamcı Ulus İnşasının Kent ve Mekan Siyaseti (İstanbul: Metis Yayınları: 2019). (BAU Library: NA 2543.I74/B3819 2019).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
7) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
8) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
9) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|