BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4014 Oyun İçi Işıklandırma Tasarımı Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, Unreal Engine 5 ile aydınlatma ve renk teorisinin temellerini kullanarak oyunlarda aydınlatma süreci hakkında sağlam ve kapsamlı bir anlayış oluşturmaktır.
Bu ders, aydınlatma tasarımında hem teorik hem de pratik uygulamalar içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen noktalarla kendi aydınlatılmış sahnelerini yaratmaları gereken bir final projesi olacaktır. Aydınlatmanın, rengin ve sahne kompozisyonunun en temel yönleri açıklanacak ve öğrencilerin programlarla becerilerini göstermek ve geliştirmek için verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunlar için aydınlatma hattı hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olmak.
2. Aydınlatmanın, rengin, kompozisyonun ve bunun ardındaki teorilerin temel unsurlarını öğrenmek.
3. Unreal Engine 5 ile temel yeterliliklere dair eksiksiz bir giriş yapmak.
4. İyi tasarlanmış ve oluşturulmuş aydınlatılmış sahnelerin nasıl oluşturulacağını öğrenmek.
5. Pişmiş ve gerçek zamanlı render senaryolarının nasıl kullanılacağını öğrenmek.
6. Farklı oyun senaryoları için oyundaki ışığın nasıl kullanılacağını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, aydınlatma tasarımında hem teorik hem de pratik uygulamalar içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen noktalarla kendi aydınlatılmış sahnelerini yaratmaları gereken bir final projesi olacaktır.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Vaka Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje, Deney

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun İçi Işıklandırmaya Giriş Tasarıma ve Derse Genel Bakış
2) Her şeyin karanlık bir tarafı vardır: Işığı Anlamak Ödev #1: Işıklandırma Örnekleri
3) Unreal Engine 5'e Giriş Işık Aktörleri, Gri Kutulama, Lumen I ile Işıklandırma Uygulama #1: UE5 ile Temel Sahne Oluşturma
4) Duyuları Çağrıştırmak: Renkleri Anlamak Uygulama #2: Renk ve Malzeme Ekleme
5) Lumen ile Işıklandırma II Uygulama #3: Lumen ile Işıklandırma Tasarımı
6) Üçte Bir Kuralının Ötesinde: Kompozisyonu Anlamak Ödev #2 Kompozisyon Örnekleri
7) Vize Sunumları Vize Sunumları
8) Karanlığın İçinden Geçen Işığa İnanın: Işıklandırma Tasarımında Kontrast Kullanımı Ödev #3: Bir Oyunun Işıklandırma Tasarımını Analiz Edin
9) Önceden Hesaplanmış Işıklandırma I Ödev #3 Sunum
10) Önceden Hesaplanmış Işıklandırma II Uygulama #4: Önceden Hesaplanmış Işıklandırma Tasarımı İçin Senaryolar
11) Işık ile Etkileşim Uygulama #5: Blueprint'ler ile Işık Etkileşimi Tasarlama
12) Işık Sizinle Olsun: Oyuncuya Işıkla Rehberlik Etmek Final Projesi İçin Geri Bildirimler
13) UE5'te RTX, Path Tracer ve Octane Renderer Kullanımı Final Projesi İçin Geri Bildirimler
14) Işıklandırma Optimizasyon Teknikleri Final Projesi Geri Bildirimleri

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Kremers, R. (2009). Level design: Concept, theory, and practice. CRC Press. Rogers, S. (2014). Level up! The guide to great video game design (2nd ed.). Wiley. Schell, J. (2008). The art of game design: A book of lenses. Morgan Kaufmann. Gurney, J. (2010). Color and light: A guide for the realist painter. Andrews McMeel Publishing. Hornung, D. (2005). Colour: A workshop for artists and designers. Laurence King Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 4 % 35
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 5 2 10
Uygulama 5 4 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 0 0 0
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.