ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4012 Oyunlar ve Felsefe Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders Felsefenin Oyun Dünyasıyla nasıl kaynaştırılacağına odaklanmayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken öğrenciler oyun dünyasına Felsefi düşünce ile bakmayı ve oyunları Felsefi bir şekilde eleştirmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, materyalin üst metnini anlayacaklar ve aynı zamanda daha kritik sorular soracaklar. Bu sınıfın öğrencileri, oyunları felsefi bir bakış açısıyla tartışma şansına sahip olacaklar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Öğrenciler analitik düşünme biçimine aşina olacaklardır.
2. Öğrenciler oyunlara eleştirel yaklaşıma aşina olacaklardır.
3. Öğrenciler gelişmiş Felsefi düşüncelere aşina olacak ve Felsefi okuma yapabilecektir.
4. Öğrenciler farklı felsefe ve oyun çalışmaları teorilerini öğrenir ve anlar

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction
2) Approaching to Philosophy Student Presentation & Professor Lecture
3) Approaching to Video Games Student Presentation & Professor Lecture
4) Game Culture and Philosophy Student Presentation & Professor Lecture
5) Between Play and Design Student Presentation & Professor Lecture
6) Moral Philosophy and Games Student Presentation & Professor Lecture
7) Ethics and Politics Student Presentation & Professor Lecture
8) Midterm
9) Power Relationships in Video Games Student Presentation & Professor Lecture
10) Deconstruction of Video Games Student Presentation & Professor Lecture
11) Différance at Play. Representation in Video Games Student Presentation & Professor Lecture
12) A Theory of Puppetry for the Gaming Experience Student Presentation & Professor Lecture
13) Presence Theory: Being “In the Game” Student Presentation & Professor Lecture
14) Virtual Worlds: Identity and Community in MMORPG Games Student Presentation & Professor Lecture

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: - Jon Cogburn & Mark Silcon. Philosophy Through Video Games. Routledge, 2009. - C. Thi Nguyen. Philosophy of Games. Philosophy Compass, Volume 12, Issue 8. Agust, 2017. - Miguel Sicart. The Ethics of Computer Games. MIT Press, Cambridge, Massachusetts. London, England: 2009. - Rachel Kowert & Thorsten Quandt (Eds.) The Video Game Debate. Unravelling the Physical, Social, and Psychological Effects of Digital Games. Routladge, 2016. - Jordan Erica Webber & Daniel Griliopoulos. Ten Things Video Games can Teach Us. About Life, Philosophy and Everything. Robinson, 2017. - Graeme Kirkpatrick. Aesthetic Theory and The Video Game. Manchester University Press; 1 edition, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 12 1 12
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 2 3 6
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı