ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD4012 | Oyunlar ve Felsefe | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders Felsefenin Oyun Dünyasıyla nasıl kaynaştırılacağına odaklanmayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken öğrenciler oyun dünyasına Felsefi düşünce ile bakmayı ve oyunları Felsefi bir şekilde eleştirmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, materyalin üst metnini anlayacaklar ve aynı zamanda daha kritik sorular soracaklar. Bu sınıfın öğrencileri, oyunları felsefi bir bakış açısıyla tartışma şansına sahip olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Öğrenciler analitik düşünme biçimine aşina olacaklardır. 2. Öğrenciler oyunlara eleştirel yaklaşıma aşina olacaklardır. 3. Öğrenciler gelişmiş Felsefi düşüncelere aşina olacak ve Felsefi okuma yapabilecektir. 4. Öğrenciler farklı felsefe ve oyun çalışmaları teorilerini öğrenir ve anlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction | ||
2) | Approaching to Philosophy | Student Presentation & Professor Lecture | |
3) | Approaching to Video Games | Student Presentation & Professor Lecture | |
4) | Game Culture and Philosophy | Student Presentation & Professor Lecture | |
5) | Between Play and Design | Student Presentation & Professor Lecture | |
6) | Moral Philosophy and Games | Student Presentation & Professor Lecture | |
7) | Ethics and Politics | Student Presentation & Professor Lecture | |
8) | Midterm | ||
9) | Power Relationships in Video Games | Student Presentation & Professor Lecture | |
10) | Deconstruction of Video Games | Student Presentation & Professor Lecture | |
11) | Différance at Play. Representation in Video Games | Student Presentation & Professor Lecture | |
12) | A Theory of Puppetry for the Gaming Experience | Student Presentation & Professor Lecture | |
13) | Presence Theory: Being “In the Game” | Student Presentation & Professor Lecture | |
14) | Virtual Worlds: Identity and Community in MMORPG Games | Student Presentation & Professor Lecture |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | - Jon Cogburn & Mark Silcon. Philosophy Through Video Games. Routledge, 2009. - C. Thi Nguyen. Philosophy of Games. Philosophy Compass, Volume 12, Issue 8. Agust, 2017. - Miguel Sicart. The Ethics of Computer Games. MIT Press, Cambridge, Massachusetts. London, England: 2009. - Rachel Kowert & Thorsten Quandt (Eds.) The Video Game Debate. Unravelling the Physical, Social, and Psychological Effects of Digital Games. Routladge, 2016. - Jordan Erica Webber & Daniel Griliopoulos. Ten Things Video Games can Teach Us. About Life, Philosophy and Everything. Robinson, 2017. - Graeme Kirkpatrick. Aesthetic Theory and The Video Game. Manchester University Press; 1 edition, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 3 | 6 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 65 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |