SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2244 | Diplomasi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere diplomasiye konu olan uluslararası meseleler hakkında detaylı bir analiz sağlar. Ders, her bir hafta farklı bir diplomatın ağırlanacağı eşsiz bir deneyim sunmaktadır. Öğrenciler diplomasinin değişen doğası, farklı diplomatik öncelikler ve teamüller ile diplomatik iletişim hakkında derin bir farkındalık kazanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Diplomasiyi ve ilgili kavramları tanımlar; 2. Diplomasinin değişen doğasını yorumlayabilir; 3. Diplomatik iletişimin inceliklerini kavrar; 4. Çeşitli ülkelerin diplomatik ilkelerini ve pratiklerini karşılaştırır; 5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir. |
Çeşitli ülkelerin diplomatları ile söyleşi ve soru-cevap. Bu ders, COURSERA platformunda “Global Diplomacy-Diplomacy in the Modern World” adlı bir diğer ders ile entegredir. Öğrenciler notlarının %20'sini bu dersi geçmekle alırlar. Öğretim Metot ve Teknikleri: Vaka çalışması, teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme, bireysel çalışma, tartışma, ders, okuma, proje, teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Ukrayna | ||
3) | Danimarka | ||
4) | Gürcistan | ||
5) | Japonya | ||
6) | Cumhuriyet Bayramı Tatili | ||
7) | Hindistan | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Endonezya | ||
10) | Türkiye | ||
11) | Macaristan | ||
12) | Birleşik Arap Emirlikleri | ||
13) | Sri Lanka | ||
14) | Kore Cumhuriyeti | ||
15) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | 1) İlgili ülkelerin dış işleri bakanlık ve elçilik internet siteleri. 2) G. R. Berridge and Alan James, A Dictionary of Diplomacy, 2nd Ed., Palgrave Macmillan, 2005 (BAU Kütüphanesi'nde mevcuttur) 3) Diego Brasioli and Anna-Lena Högenauer (eds.), Diplomacy in the Post-Globalized World: New Challenges and Strategic Priorities, University of Luxembourg (Açık erişimli kaynak olup, şu linkten erişilebilir: https://www.uni.lu/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/Diplomacy-in-the-Post-Globalized-World.pdf). 4) Elçilerin paylaşabileceği sunum dosyaları. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Foreign ministry and embassy websites of featured states. 2) G. R. Berridge and Alan James, A Dictionary of Diplomacy, 2nd Ed., Palgrave Macmillan, 2005 (Available at BAU Library) 3) Diego Brasioli and Anna-Lena Högenauer (eds.), Diplomacy in the Post-Globalized World: New Challenges and Strategic Priorities, University of Luxembourg (Open access resource at https://www.uni.lu/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/Diplomacy-in-the-Post-Globalized-World.pdf). 4) Some ambassadors and consul generals may share their PPTs. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 68 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 1 | 40 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 1.5 | |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |