SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2244 Diplomasi Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere diplomasiye konu olan uluslararası meseleler hakkında detaylı bir analiz sağlar. Ders, her bir hafta farklı bir diplomatın ağırlanacağı eşsiz bir deneyim sunmaktadır. Öğrenciler diplomasinin değişen doğası, farklı diplomatik öncelikler ve teamüller ile diplomatik iletişim hakkında derin bir farkındalık kazanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Diplomasiyi ve ilgili kavramları tanımlar;
2. Diplomasinin değişen doğasını yorumlayabilir;
3. Diplomatik iletişimin inceliklerini kavrar;
4. Çeşitli ülkelerin diplomatik ilkelerini ve pratiklerini karşılaştırır;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Çeşitli ülkelerin diplomatları ile söyleşi ve soru-cevap. Bu ders, COURSERA platformunda “Global Diplomacy-Diplomacy in the Modern World” adlı bir diğer ders ile entegredir. Öğrenciler notlarının %20'sini bu dersi geçmekle alırlar.

Öğretim Metot ve Teknikleri: Vaka çalışması, teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme, bireysel çalışma, tartışma, ders, okuma, proje, teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ukrayna
3) Danimarka
4) Gürcistan
5) Japonya
6) Cumhuriyet Bayramı Tatili
7) Hindistan
8) Vize Sınavı
9) Endonezya
10) Türkiye
11) Macaristan
12) Birleşik Arap Emirlikleri
13) Sri Lanka
14) Kore Cumhuriyeti
15) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: 1) İlgili ülkelerin dış işleri bakanlık ve elçilik internet siteleri. 2) G. R. Berridge and Alan James, A Dictionary of Diplomacy, 2nd Ed., Palgrave Macmillan, 2005 (BAU Kütüphanesi'nde mevcuttur) 3) Diego Brasioli and Anna-Lena Högenauer (eds.), Diplomacy in the Post-Globalized World: New Challenges and Strategic Priorities, University of Luxembourg (Açık erişimli kaynak olup, şu linkten erişilebilir: https://www.uni.lu/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/Diplomacy-in-the-Post-Globalized-World.pdf). 4) Elçilerin paylaşabileceği sunum dosyaları.
Diğer Kaynaklar: 1) Foreign ministry and embassy websites of featured states. 2) G. R. Berridge and Alan James, A Dictionary of Diplomacy, 2nd Ed., Palgrave Macmillan, 2005 (Available at BAU Library) 3) Diego Brasioli and Anna-Lena Högenauer (eds.), Diplomacy in the Post-Globalized World: New Challenges and Strategic Priorities, University of Luxembourg (Open access resource at https://www.uni.lu/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/Diplomacy-in-the-Post-Globalized-World.pdf). 4) Some ambassadors and consul generals may share their PPTs.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 68
Sunum / Seminer
Proje 1 40
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 1.5
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.