İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4226 | Mikro-Uygulamalı Maliyet Muhasebesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrencilerin şirket departmanları faaliyetlerini yönetilmesi, ERP sistemleri, hammadde ve üretim yönetimi ile maliyet muhasebesi konularında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersten sonra öğrencilerin: -İş emri uygulamaları -Üretim ve destek sistemleri -Maliyetlendirme süreçleri -ERP sistemlerinde maliyet muhasebesi uygulamaları konusunda yeterli bilgi kazanımlarına ulaşmaları sağlanmaktadır. |
Bu dersin içeriğinde ERP sistemlerinde maliyet muhasebesi uygulamaları detaylı olarak incelemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Maliyet kavramlarının ve sınıflandırmaların temelleri Maliyet türleri Maliyetlendirme sistemleri ERP sistemlerinde Maliyet Muhasebesi uygulamalarının önemi ve kullanımı | ||
2) | Muhasebelerde maliyet akışı sisteme yüklenen maliyet alternatifleri | ||
3) | Hammaddelerin belirlenmesi, hammadde alımlarının kayıt altına alınması | ||
4) | Üretim ve destek departmanlarının belirlenmesi | ||
5) | Malzeme listesinin belirlenmesi | ||
6) | Üretim süreçlerinin tanımlanması | ||
7) | İş emirlerinin hazırlanması | ||
8) | İş emri planlaması ve uygulaması | ||
9) | Malzeme talep formu hazırlama | ||
10) | Tamamlanan işlemlerin kayıt altına alınması | ||
11) | İş emirlerini kapatma | ||
12) | Dönem sonu kayıtları | ||
13) | Maliyetlendirme sürecini sona erdirme | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | Lecturer's slides |
Diğer Kaynaklar: | Micro Education Software |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 6 | % 40 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 6 | 2 | 12 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |