MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3426 PepsiCo-Küresel Dünyada Dijital Pazarlama Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin sadece dijital pazarlamanın artan gerekliliğini anlamaları değil, aynı zamanda FMCG endüstrisini ilgili örneklerle ilk elden deneyimleri amacı ile tasarlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki konularda temel kavrayışa sahip olacaktır:
1. Dijital pazarlama nedir?
2. Dijital pazarlamanın önemi
3. Hızlı tüketim mallarında dijital pazarlama, dönüşüm ve trendler
4.Dijital medya ve bütçe yönetimi

Dersin İçeriği

İçerik şunlardır; dijital dünyanın evrimi, dijital varlık yönetimi, dijital tüketici içgörüleri, dijital strateji oluşturma, dijital medya, dijital ölçüm, dijital içerik stratejisi, dijital kanal stratejisi, sosyal medya stratejisi, dijital hikaye anlatımı, e-ticaret, dijital ürünler, sınıfının en iyisi dijital pazarlama vakaları, geleceğin teknolojileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders izlencesinin tartışılması. Dijital Alana Giriş Kurs programını gözden geçirin Kurstan beklentileriniz sorulacak, bu yüzden lütfen önceden düşünün
2) • Dijital Ekosistemi Anlamak • Dijital Varlıklar: -Web Site Yönetimi: Kurumsal site, Marka siteleri, Mikro Siteler vb. -İçerik Yönetim Sistemleri -Sosyal Medya Kanalları -Mobil uygulamalar -Web ve Mobil Kullanıcı Deneyimi
3) Dijital İş Vaka Özeti Dijital Tüketiciyi Anlamak • Dijital tüketici kimdir? -Tüketici içgörüsü nedir? -Dijital tüketicilerimizi nasıl anlıyoruz? • Dijital Strateji Oluşturma -Dijital İletişim planlaması - Brifing süreci Dijital Business Case, W3 kursundan önce ön okuma olarak paylaşılacaktır. Varsa sorularınızı hazırlayın
4) Dijital İçerik Pazarlama •İçerik Stratejisi • Dijital Kanal Stratejisi •Yaratıcılığın gücü •Sosyal medya stratejisi • Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik PepsiCo'dan Sınıfının En İyisi Dijital Pazarlama Kampanyaları
5) Dijital medya -Tüketici Medya Tüketimi -Dijital Reklam türleri • Dijital Ölçüm
6) Yeni Nesil CRM -Tüketici ayak izleri -Dijital Hedefleme: Kim, Nerede, Nasıl -Büyük veri -Omni-Kanal Yaklaşımı -Tüketici Yolculuğu Haritalaması
7) Vize
8) PepsiCo'dan Dijitalleştirme Vakaları: - Kazandirio Promosyon Mobil Uygulaması - Dükkan Senin Müşteri Sadakat Platformu
9) e-ticaret PepsiCo ürünlerini Migros Sanal, Getir, Banabi ve İstegelsin'de arayın. Bu platformlardan en az bir gerçek PepsiCo ürünü siparişi verin
10) Dijital Dünyada Geleceğin Teknolojileri Aşağıda adı geçen filmi kurstan önce izlemeniz beklenmektedir. "Her" - bir Spike Jones filmi, 2013.
11) Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları
12) Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları
13) Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları
14) Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları

Kaynaklar

Ders Notları: Book: By Hermanwan Kartajaya, Iwan Setiawan, and Philip Kotler Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Reports: (to be shared on Its Learning) 10_Key_Digital_Trends_for_2021_eMarketer Deloitte_Global_Marketing_Trends_2021 WARC_2020_Innovation_Report_Insights 2021_Media_Trends_and_Predictions___Report_EN
Diğer Kaynaklar: Lecturer's additonal resources

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı