MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3426 | PepsiCo-Küresel Dünyada Dijital Pazarlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin sadece dijital pazarlamanın artan gerekliliğini anlamaları değil, aynı zamanda FMCG endüstrisini ilgili örneklerle ilk elden deneyimleri amacı ile tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki konularda temel kavrayışa sahip olacaktır: 1. Dijital pazarlama nedir? 2. Dijital pazarlamanın önemi 3. Hızlı tüketim mallarında dijital pazarlama, dönüşüm ve trendler 4.Dijital medya ve bütçe yönetimi |
İçerik şunlardır; dijital dünyanın evrimi, dijital varlık yönetimi, dijital tüketici içgörüleri, dijital strateji oluşturma, dijital medya, dijital ölçüm, dijital içerik stratejisi, dijital kanal stratejisi, sosyal medya stratejisi, dijital hikaye anlatımı, e-ticaret, dijital ürünler, sınıfının en iyisi dijital pazarlama vakaları, geleceğin teknolojileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş ve ders izlencesinin tartışılması. Dijital Alana Giriş | Kurs programını gözden geçirin Kurstan beklentileriniz sorulacak, bu yüzden lütfen önceden düşünün | |
2) | • Dijital Ekosistemi Anlamak • Dijital Varlıklar: -Web Site Yönetimi: Kurumsal site, Marka siteleri, Mikro Siteler vb. -İçerik Yönetim Sistemleri -Sosyal Medya Kanalları -Mobil uygulamalar -Web ve Mobil Kullanıcı Deneyimi | ||
3) | Dijital İş Vaka Özeti Dijital Tüketiciyi Anlamak • Dijital tüketici kimdir? -Tüketici içgörüsü nedir? -Dijital tüketicilerimizi nasıl anlıyoruz? • Dijital Strateji Oluşturma -Dijital İletişim planlaması - Brifing süreci | Dijital Business Case, W3 kursundan önce ön okuma olarak paylaşılacaktır. Varsa sorularınızı hazırlayın | |
4) | Dijital İçerik Pazarlama •İçerik Stratejisi • Dijital Kanal Stratejisi •Yaratıcılığın gücü •Sosyal medya stratejisi • Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik PepsiCo'dan Sınıfının En İyisi Dijital Pazarlama Kampanyaları | ||
5) | Dijital medya -Tüketici Medya Tüketimi -Dijital Reklam türleri • Dijital Ölçüm | ||
6) | Yeni Nesil CRM -Tüketici ayak izleri -Dijital Hedefleme: Kim, Nerede, Nasıl -Büyük veri -Omni-Kanal Yaklaşımı -Tüketici Yolculuğu Haritalaması | ||
7) | Vize | ||
8) | PepsiCo'dan Dijitalleştirme Vakaları: - Kazandirio Promosyon Mobil Uygulaması - Dükkan Senin Müşteri Sadakat Platformu | ||
9) | e-ticaret | PepsiCo ürünlerini Migros Sanal, Getir, Banabi ve İstegelsin'de arayın. Bu platformlardan en az bir gerçek PepsiCo ürünü siparişi verin | |
10) | Dijital Dünyada Geleceğin Teknolojileri | Aşağıda adı geçen filmi kurstan önce izlemeniz beklenmektedir. "Her" - bir Spike Jones filmi, 2013. | |
11) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | ||
12) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | ||
13) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | ||
14) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları |
Ders Notları: | Book: By Hermanwan Kartajaya, Iwan Setiawan, and Philip Kotler Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Reports: (to be shared on Its Learning) 10_Key_Digital_Trends_for_2021_eMarketer Deloitte_Global_Marketing_Trends_2021 WARC_2020_Innovation_Report_Insights 2021_Media_Trends_and_Predictions___Report_EN |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's additonal resources |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |