ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4846 Dijital Çağda Stratejik Marka Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Bir şirketin markasını oluşturmak, sürdürmek ve yönetmek, pazarlamanın stratejik ve kritik bir işlevidir. Güçlü markalar oluşturmak ve yönetmek, üstün finansal sonuçlar, tüketici sadakati ve rekabet avantajı sağlar. Bu ders, stratejik pazarlama sürecinde marka yönetiminin rolü ve felsefesine odaklanır ve öğrencilere karlı marka stratejilerinin nasıl oluşturulabileceği ve yönetilebileceği konusunda fikir verir. Öğrencilere markalaşma gücünün özünü nasıl anlayacaklarını, inşa edeceklerini, ölçeceklerini ve yöneteceklerini öğretmek amaçlanmaktadır. Öğrenciler, marka konumlandırma ve değerleri yaratmak, marka stratejileri tasarlamak ve marka değerini büyütmek ve sürdürmek için gerekli bilgileri edineceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Marka kavramının ekonomik, bireysel ve sosyal
boyutlarıyla bilir, pazarlama ve işletme yönetimi içinde rolü
ve önemini benimser
2. Marka yönetimi konusunda teorik donanıma ve marka
yönetim sürecine hâkim olur sahip olacak.
3. Rekabetçi pazarlama ortamlarında marka
konumlandırmasının önemini ve yöntemlerini bilir
4. Küresel ve yerel markaların stratejilerini değerlendirebilir,
alternatif stratejiler geliştirebilir ve etkin biçimde yazılı ve
sözlü sunabilir

Dersin İçeriği

Bu derste rekabet avantajı elde etmek ve markayı sürdürülebilir kılmak için vazgeçilmez olan marka kavramları ve marka yönetimi stratejileri detaylı olarak incelenecektir. Teoriye dayalı derslerin yanı sıra, stratejik marka yönetimi konularını ve kararlarını yorumlamak için farklı sektörlerden vaka çalışmaları ile marka yönetimi dersi verilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Genel Bakış • Kurs Programı İncelemesi • Beklentiler
2) Markayı Anlamak *Markalaşmanın özelliklerini ve temel kavramlarını açıklamak *Markalaşmanın amacını açıklamak
3) Müşteri Bazlı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma *Zihinsel Haritalar Oluşturma - *Müşteri Bazlı Marka Değeri Modeli - *Marka Rezonansı - * Marka Konumlandırma Kriterleri
4) Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri
5) Pazarlama Programları Tasarlamak ve Uygulamak Marka Değerini Oluşturmak için Marka Unsurlarını Seçmek
6) Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak
7) CASE 1 & 2
8) CASE 3 & 4
9) CASE 5 & 6
10) CASE 7 & 8
11) CASE 9 &10
12) CASE 11 & 12
13) Dönem Projesi Sunumları
14) Dönem Projesi Sunumları ve İncelemesi

Kaynaklar

Ders Notları: Case Book: Kevin Lane Keller, Best Practice Cases in Branding for Strategic Brand Management, 3/e 3rd EditionKotler/Armstrong, Principles of Marketing, 18.edition, Global Edition. Pearson
Diğer Kaynaklar: Recommended Books: Kevin Lane Keller (2015), Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 4th Edition, ISBN 10: 0-13-266425-9 Aaker, David A.(2009) Managing brand equity. ISBN 9781439188385

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 15
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 2 2
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı