ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA3572 Spor Pazarlaması Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Spor ve spor ürünlerinin farklılıklarının ve özgünlüklerinin ele alınacağı ve buna bağlı olarak spor endüstrisine bağlı olarak pazarlama karması içerisinde yer alan tutundurma karması, fiyatlandırma ve dağıtım konularının inceleneceği bu dersin sonunda, sektör için spor alanında yetkin pazarlamacılar yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler dönem boyunca aşağıdaki hedeflere ulaşacaklardır:

o Spor işletmeciliğinde alınacak kararlarda dış çevrenin etkisini anlamak.
o Stratejik bir spor pazarlama planı oluşturmadaki temel kavramları anlayın.
o Karmaşık spor iş konularını kavramsallaştırırken tutarlı yazılı ve sözlü sunumlar ortaya koyabilme
o Sponsorluk kavramını anlamak.
o Spor pazarlaması kavramlarının gerçek yaşam örneklerine uygulanması. Bu dersin sonunda öğrenciler
o Spor pazarlaması ve sponsorluk kavramlarını tanımlar,
o Gerçek hayat ile teorik kavramları bağdaştırmak,
o Spor pazarlaması problemleri ve teklifleri analiz etmek

Dersin İçeriği

Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayalı olarak spor endüstrisinde ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Spor endüstrisi ve spor pazarlamasında temel kavramlar
3) Stratejik Spor Pazarlama Planı
4) Spor pazarlamasında araştırma
5) Spor tüketicilerini anlamak
6) Spor Ürünü
7) Sporda markalaşma
8) Spor Dağıtımı
9) Spor Fiyatlandırması
10) Sporda Tutundurma
11) Spor Medyası
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları: Articles discussed in class
Diğer Kaynaklar: Shank, M.D. (2009). Sports Marketing: A Strategic Perspective.4th Edition. Prentice Hall. Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge. Fullerton, S. (2007). Sports Marketing, 1st Edition, McGraw-Hill/Irwin Beech, J., & Chadwick, S. (2007). Introduction: the marketing of sport. The marketing of sport. Essex: Pearson Education Limited. Smith, A. (2012). Introduction to sport marketing. Routledge. Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge. Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. (2014). Sport marketing 4th edition. Human Kinetics. Milne, G. R., & McDonald, M. A. (1999). Sport marketing: Managing the exchange process. Jones & Bartlett Learning. Schwarz, E. C., & Hunter, J. D. (2017). Advanced theory and practice in sport marketing. Routledge. McDonald, M. A., & Milne, G. R. (1999). Cases in sport marketing. Jones & Bartlett Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 12 % 10
Sunum % 0
Projeler 8 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 8 2 16
Ödevler 12 2 24
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı