ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3572 | Spor Pazarlaması | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Spor ve spor ürünlerinin farklılıklarının ve özgünlüklerinin ele alınacağı ve buna bağlı olarak spor endüstrisine bağlı olarak pazarlama karması içerisinde yer alan tutundurma karması, fiyatlandırma ve dağıtım konularının inceleneceği bu dersin sonunda, sektör için spor alanında yetkin pazarlamacılar yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler dönem boyunca aşağıdaki hedeflere ulaşacaklardır: o Spor işletmeciliğinde alınacak kararlarda dış çevrenin etkisini anlamak. o Stratejik bir spor pazarlama planı oluşturmadaki temel kavramları anlayın. o Karmaşık spor iş konularını kavramsallaştırırken tutarlı yazılı ve sözlü sunumlar ortaya koyabilme o Sponsorluk kavramını anlamak. o Spor pazarlaması kavramlarının gerçek yaşam örneklerine uygulanması. Bu dersin sonunda öğrenciler o Spor pazarlaması ve sponsorluk kavramlarını tanımlar, o Gerçek hayat ile teorik kavramları bağdaştırmak, o Spor pazarlaması problemleri ve teklifleri analiz etmek |
Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayalı olarak spor endüstrisinde ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Spor endüstrisi ve spor pazarlamasında temel kavramlar | ||
3) | Stratejik Spor Pazarlama Planı | ||
4) | Spor pazarlamasında araştırma | ||
5) | Spor tüketicilerini anlamak | ||
6) | Spor Ürünü | ||
7) | Sporda markalaşma | ||
8) | Spor Dağıtımı | ||
9) | Spor Fiyatlandırması | ||
10) | Sporda Tutundurma | ||
11) | Spor Medyası | ||
12) | Sunumlar | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | Articles discussed in class |
Diğer Kaynaklar: | Shank, M.D. (2009). Sports Marketing: A Strategic Perspective.4th Edition. Prentice Hall. Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge. Fullerton, S. (2007). Sports Marketing, 1st Edition, McGraw-Hill/Irwin Beech, J., & Chadwick, S. (2007). Introduction: the marketing of sport. The marketing of sport. Essex: Pearson Education Limited. Smith, A. (2012). Introduction to sport marketing. Routledge. Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge. Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. (2014). Sport marketing 4th edition. Human Kinetics. Milne, G. R., & McDonald, M. A. (1999). Sport marketing: Managing the exchange process. Jones & Bartlett Learning. Schwarz, E. C., & Hunter, J. D. (2017). Advanced theory and practice in sport marketing. Routledge. McDonald, M. A., & Milne, G. R. (1999). Cases in sport marketing. Jones & Bartlett Learning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 12 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 8 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |