ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3568 | Sürdürülebilir Yönetim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin bir şirketin verimliliği üzerinde doğrudan etkisi olan sürdürülebilirlik kavramını tam olarak anlamalarını ve sürdürülebilirlik açısından fırsat ve tehditleri tam olarak anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Sürdürülebilirlik kavramını kavrar. 2. Firmaların sürdürülebilirliği için önemli kriterleri bilir. 3. Sürdürülebilirlikle ilgili mevcut beyanları, sertifikaları ve standartları anlar. 4. Su, hammadde, enerji ve atık açısından bir şirketin değer zincirinin kritik noktalarını analiz eder. 5. Bir şirketin sosyal etki ve sorumluluğunun kritik konularını analiz eder. 6. Günümüzde bilinen ilgili kavramları analiz eder. |
Sürdürülebilir Yönetim, şirket ile insan/doğa arasındaki ilişkiyi anlamaya çalışan, sistem temelli ve çok disiplinli bir yaklaşımdır. Günümüzde iş dünyasının sürdürülebilirlik yaklaşımının dışsal sosyal etki faaliyetlerinden ziyade verimlilik üzerinde etkili olduğu kabul edilmektedir. Derste, sürdürülebilirlik tutarlı bir şekilde tartışılırken, işle ilgili çevresel sürdürülebilirliğe özel bir önem verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, proje Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, hedefler ve küresel çabalar | ||
2) | İşletmeler için sürdürülebilirliğin itici güçleri | ||
3) | Performans yönetimi, değer zinciri tanımı | ||
4) | Beyanlar, uluslararası sertifikalar ve standartlar, ilgili mevzuata giriş | ||
5) | Hammadde ve Atık Yönetimi | ||
6) | Su ve atık su yönetimi | ||
7) | Enerji ve Emisyonlar | ||
8) | İklim Değişikliği | ||
9) | Sosyal sorumluluk, sosyal etki ve bileşenleri 1 | ||
10) | Sosyal sorumluluk, sosyal etki ve bileşenleri 2 | ||
11) | Sürdürülebilir yönetim araçları: Çevresel ve sosyal etki, WEF metrikleri | ||
12) | Sürdürülebilir yönetim araçları: Karbon ve su ayak izleri, yaşam döngüsü analizi, yaşam maliyeti analizi, : Sera Gazı Yönetimi, çevre muhasebesi, doğal sermaye, yeşil değer zinciri yönetimi, endüstriyel simbiyoz, eko-endüstriyel parklar, kümelenme vb. | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | To be given in class. |
Diğer Kaynaklar: | To be given in class. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |