|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.Tanışma, İlkyardım nedir?
Genel İlkyardım Bilgileri |
|
2) |
2.Hasta veya Yaralı Bireyin ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi,
Sistemler |
|
3) |
3.Birincil ve ikincil değerlendirme, Temel Yaşam Desteği, Otomatik Eksternal Defibrilatör (OED) Kullanımı |
|
4) |
4.Hava yolu tıkanıklığı |
|
5) |
5. Kanamalarda ilkyardım, Şokta ilkyardım, Uzuv kopmalarında ilkyardım, Yabancı cisim batmalarında ilkyardım,
Doğal delik kanamalarında ilkyardım |
|
6) |
6.Yaralanmalarda ilkyardım,
Göze, kulağa ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardım |
|
7) |
7.Bilinç bozukluklarında ve ciddi hastalıklarda ilkyardım,
Bayılma, ateşli havale, sara krizi, şeker yükselmesi ve düşmesi, Göğüs Ağrısı ilkyardım |
|
8) |
8.ARA SINAV |
|
9) |
9.Zehirlenmelerde ilkyardım.
Hayvan ısırıklarında ilkyardım |
|
10) |
10.Yanıklar ve yıldırım ve elektrik
çarpmasında İlkyardım |
|
11) |
11.Soğuk ve Sıcak, suda boğulmalarda
İlkyardım |
|
12) |
12.Kırıklarda İlkyardım, Çıkık ve Burkulmalarda İlkyardım, |
|
13) |
13.Hasta veya Yaralı Bireylerin Kaza
Yerinden Uzaklaştırılması ve
Taşıma Teknikleri |
|
14) |
14Araçtan insan çıkarma yöntemi
(Rentek Manevrası)
Ders değerlendirmesi |
|
Ders Notları: |
1- Yürümez Y., Derinöz Güleryüz O. Ve Çığşar G. (Ed.) T.C. Sağlık Bakanlığı İlk Yardım Eğitim Kitabı 2024. ISBN: 978-975-590-913-4.
2-Doç.Dr. Fatma Eti Aslan, İlkyardım, Yüce yayınları, 2005
3- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011.
4- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012.
5- Halil İbrahim Somyürek, Huriye Kumaş, Ahmet Kumaş, İlkyardım Teknikleri Palme Yayıncılık, 2007
6- Kürşat Karacabey, Recep Özmerdivenli, Sağlık, Yaşam Bilgisi ve İlkyardım, 2007
7- Ders notları haftalık olarak itslearninge yüklenecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Yürümez Y., Derinöz Güleryüz O. Ve Çığşar G. (Ed.) T.C. Sağlık Bakanlığı İlk Yardım Eğitim Kitabı 2024. ISBN: 978-975-590-913-4.
2-Doç.Dr. Fatma Eti Aslan, İlkyardım, Yüce yayınları, 2005
3- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011.
4- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012.
5- Halil İbrahim Somyürek, Huriye Kumaş, Ahmet Kumaş, İlkyardım Teknikleri Palme Yayıncılık, 2007
6- Kürşat Karacabey, Recep Özmerdivenli, Sağlık, Yaşam Bilgisi ve İlkyardım, 2007
7- Ders notları haftalık olarak itslearninge yüklenecektir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |