DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0014 Egzersiz ve Fiziksel Uygunluk Bahar 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere fiziksel aktivite ve egzersizin insan sağlığı üzerindeki önemini ve etkilerini öğretmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız:
1. Vücuttaki kas ve eklem yapısını genel hatlarıyla bilir.
2. Kemik kasılmasını genel hatları ile bilir.
3. Fiziksel aktivitenin kemik doku üzerindeki etkisini anlar.
4. Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkiyi tam bir anlayışla kavrar.
5. Farklı yaş gruplarında, egzersizin faydalarını bilir.
6. Egzersiz ile oluşabilecek yaralanmalardan korunmak için alınacak tedbirleri bilir.
7. Egzersiz yaparken farklı yaş gruplarında nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir.
8. Bir egzersiz programının hangi egzersiz gruplarını içermesi gerektiğini bilir.
9. Egzersiz sonrasında toparlanma fazında neler yapması gerektiğini bilir.

Dersin İçeriği

Ders, fiziksel olarak aktif olmanın insan sağlığı üzerine etkilerini ve önemini öğreterek öğrencilerin hayatlarında daha aktif ve sağlıklı bireyler olmalarını sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Fiziksel aktivite
3) Doğru postür Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine yararları
4) Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler I
5) Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler II
6) Fiziksel uygunluk tanımı
7) Egzersiz Türleri I
8) Ara Sınav
9) Egzersiz Türleri II
10) Egzersiz planlama
11) Egzersiz ve beyin
12) Gecikmiş kas ağrısı
13) Egzersiz sonrası toparlanma dönemi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: - Sporcu Sağlığı ve Performans, Mehmet ÜNAL, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019. - İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM, Nobel Tıp Kitabevi, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 7 63
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 4
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3