MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5038 Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği II Güz 0 8 4 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu dersin erişkin bireylerde cerrahi yolla tedavi gerekliliğinde bu hastaların ameliyat öncesi, sırası ve sonrası bakımın ERAS protokolleri doğrultusunda verme, olası risk ve semptomları önceden öngörerek gerekli önlemleri alma ve en kısa sürede evde bakımını sürdürebilir duruma getirmek amacıyla kanıt temelli bakım sunabilen hemşireler yetiştirmektir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders sonunda
1. Öğrenci cerrahi yolla tedavi olacak hastayı değerlendirebilir, olası soruları önceden fark ederek gerekli önlemleri alabilir
2. Ameliyat öncesi hastayı ameliyata hazırlar ve güvenli bir şekilde ameliyathaneye teslim eder
3. Ameliyat sürecinde sirküle ve steril hemşire olarak çalışabilir
4. Ameliyattan sonra erken dönemde bakım gereksinimlerini yapar, olası komplikasyonların erken semptomlarını izler/belirler
5. Hastayı taburculuğa ve evde yaşamını sürdürebilecek şekilde hazırlar

Dersin İçeriği

Bu ders Hastane politikaları doğrultusunda belirlenen
hastaların değerlendirilmesi ve cerrahi sürece hazırlık,Klinikte hasta başı klinik
gözlem, anamnez, verilerin değerlendirilmesini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HEM5038 dersine giriş
2) Klinik ekibi ile tanışma hastane süreçleri ve politikaları hakkında bilgilenme
3) Hastane politikaları doğrultusunda belirlenen hastaların değerlendirilmesi ve cerrahi sürece hazırlık
4) Hastane politikaları doğrultusunda belirlenen hastaların değerlendirilmesi ve cerrahi sürece hazırlık
5) Hastane politikaları doğrultusunda belirlenen hastaların değerlendirilmesi ve cerrahi sürece hazırlık
6) Hastane politikaları doğrultusunda belirlenen hastaların değerlendirilmesi ve cerrahi sürece hazırlık
7) Klinik uygulama sınavı
8) Klinikte hasta başı klinik gözlem, anamnez, verilerin değerlendirilmesi
9) Klinikte hasta başı klinik gözlem, anamnez, verilerin değerlendirilmesi Tartışma
10) Klinikte hasta başı klinik gözlem, anamnez, verilerin değerlendirilmesi Tartışma
11) Bir Yakın zaman kuramcısının kuramını kliniğe uyarlama ve uygunluğunu değerlendirme
12) Bir Yakın zaman kuramcısının kuramını kliniğe uyarlama ve uygunluğunu değerlendirme
13) Bir Yakın zaman kuramcısının kuramını kliniğe uyarlama ve uygunluğunu değerlendirme
14) Dersi değerlendirme, öğrenci görüş ve önerilerini tartışma

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: 1. Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2022). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, 6. Baskı, Ankara 2. Eti Aslan, F. (2016). Cerrahi Bakım : vaka analizleri ile birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 3. Eti Aslan, F. (2014). Ağrı Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara 4. Akyolcu, N., Aksoy, N.ve Kanan, N. (2011). Cerrahi hemşireliği uygulama rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi. 5. Williams and Wilkins. LWW, and Staff, S. P. C. (2016). Medical-Surgical Nursing Made Incredibly Easy! Vol. 4th ed. Wolters Kluwer Health. 6. Karen K. Gittings, D. R., C. A. C., Rhonda M. Brogdon, D. M. M. R., Frances H. Cornelius, P. M. R.-B. C. (2013). Medical-Surgical Nursing Test Success : An Unfolding Case Study Review. Springer Publishing Company. 7. Brady, A.-M., McCabe, C., and McCann, M. (2014). Fundamentals of medical-surgical nursing : a systems approach. John Wiley & Sons. 8. Dentlinger, N, and Ramidin, V. (2015).Dahili ve cerrahi hastalıklar hemşireliği = Medical-surgical nursing. Nobel Akademik Yayıncılık. 9. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., and Buckley, T. (2015). Lewis's Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. 10. Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., and Bucher, L. (2014). Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier/Mosby.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı