ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC4024 | Toplumsal ve Siyasal Hafıza | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sosyolojik kavram ve teorilerle ilişkili olarak toplumsal ve siyasal belleğin anlamını, çeşitli boyutlarını, günümüzün değişen toplumsal ilişkilerini de içerecek şekilde ele almaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması hedeflenmiştir: 1. Toplumsal hafıza kavramını anlar ve açıklar. 2. Toplumsal hafıza ile ilgili olarak çeşitli sosyal ve politik bağlamlar hakkında özel bilgiye sahip olur. 3. Toplumsal hafızanın toplumsal ve siyasal yaşamın farklı pratik alanlarında nasıl kullanıldığını öğrenir. 4. Kendi sosyal ve siyasal çevresine toplumsal hafıza perspektifiyle bakma pratiği kazanır. 6. Hafıza çalışmalarının gelişim alanında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | Dersin tanıtımı ve ders izlencesinin açıklanması | |
2) | Belleğe Psikoloji ve Felsefe Alanından Yaklaşımlar | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
3) | Bellek ve Sosyoloji | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
4) | Hatırlamanın Sosyal Çerçeveleri | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
5) | Siyasal Bellek ve Ulus Devlet | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
6) | Savaş Anıtları ve Anma Törenleri | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
7) | Göç ve Bellek | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
8) | Nostalji 1 | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
9) | Nostalji 2 | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
10) | Bellek Mekanları 1 | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
11) | Bellek Mekanları 2 | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
12) | Modernlik/Postmodernlik Nasıl Unutturur? | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar Ödev 2 teslimi | |
13) | Çokluyönelimli, Zor ve Çatışmalı Bellekler | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar | |
14) | Travma, Yas ve Karşı Hafıza | Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Maurice Halbwachs, On Collective Memory, Lewis A. Coser (ed. by), The University of Chicago Press, Chicago and London, 1992. Paul Connerton, How Socieities Remember, Cambridge Univ. Press, Cambridge, 1989. Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, Basic Books, New York. Paul Connerton, How Memory Forgets, Cambridge University Press, Cambridge, 2009. Judith Butler, Precarious Life: The Power of Morning and Violence, Verso, London, 2003. Jeffrey K. Olick, Vered Vinitzsky-Serroussi, Daniel Levy (eds.), The Collective Memory Reader, Oxford University Press, 2011. Tota, Anna Lisa, and Trever Hagen, eds. Routledge international handbook of memory studies. Routledge, 2015. The above is a selected list containing the course reading material. The reading materials will be uploded to Itslearning. Yukarıdaki liste seçilmiş bir kaynakça sunmaktadır. Tüm kaynaklar dönem içinde Itslearning'e yüklenecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | 1 | % 25 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |