MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3452 | Dijital Ekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersin Amacı: | Bu ders, dijital ekonomi üzerine ileri düzey bir lisans dersidir. Ders, dijital ekonomiyi anlamak için teorik modelleme ve ampirik kanıtların bir kombinasyonunu kullanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dijital ekonomiyi tanımlar, 2. Ekonomik birimlerin dijital pazarlarda nasıl etkileşime girdiğini tanımlar, 3. Dijitalleşmenin ekonomideki ticaret ilişkilerinin bazı temel yönlerini nasıl etkilediğini açıklar, 4. Ekonominin dijitalleşmesinin hangi maliyetleri azalttığını bilir, 5. Dijital pazarların neden tasarlanması ve düzenlenmesi gerektiğini açıklar, 6. Dijital ekonomide hükümetin rolünü bilir. |
Ders, ekonomik birimlerin dijital pazarlarda nasıl etkileşime girdiğini ve dijital pazarların nasıl tasarlanması ve düzenlenmesi gerektiğini anlamayı amaçlamaktadır. Ders, ağ etkileri, iki taraflı pazarlar, arama ve eşleştirme, itibar sistemleri ve veri kullanımı dahil olmak üzere dijital pazarlarda yaygın olan bazı temel özellikleri analiz eder. Ders ayrıca arama motorları, e-ticaret platformları ve esnek ekonomi gibi bireysel pazarlara da yakınlaşır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Dijital ekonominin anlamı | Bölüm 1 Jordan (2020) | |
2) | Arama | Bölüm 2 Jordan (2020) | |
3) | Sosyal medya | Bölüm 3 Jordan (2020) | |
4) | Taksiler, oteller ve blokzinciri | Bölüm 4 Jordan (2020) | |
5) | Bedava çevrimiçi ekonomiler | Bölüm 5 Jordan (2020) | |
6) | Çevrimiçi oyunlar | Bölüm 6 Jordan (2020) | |
7) | Kar, emek, üretim ve tüketim | Bölüm 7 Jordan (2020) | |
8) | Dijital ekonomiyi tanımlamak | Bölüm 8 Jordan (2020) | |
9) | Politika | Bölüm 9 Jordan (2020) | |
10) | Revizyon ve sonuçlar | Bölüm 10 Jordan (2020) | |
11) | Öğrenci sunumları 1 | ||
12) | Öğrenci sunumları 2 | ||
13) | Öğrenci sunumları 3 | ||
14) | Öğrenci sunumları 4 |
Ders Notları: | Jordan, T. (2020). The Digital Economy. Wiley Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The second machine age: Work, progress, and prosperity in a time of brilliant technologies. WW Norton & Company. Agrawal, A., Gans, J., & Goldfarb, A. (2018). Prediction machines: the simple economics of artificial intelligence. Harvard Business Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 153 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |