MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3452 Dijital Ekonomi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Dersin Amacı: Bu ders, dijital ekonomi üzerine ileri düzey bir lisans dersidir. Ders, dijital ekonomiyi anlamak için teorik modelleme ve ampirik kanıtların bir kombinasyonunu kullanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital ekonomiyi tanımlar,
2. Ekonomik birimlerin dijital pazarlarda nasıl etkileşime girdiğini tanımlar,
3. Dijitalleşmenin ekonomideki ticaret ilişkilerinin bazı temel yönlerini nasıl etkilediğini açıklar,
4. Ekonominin dijitalleşmesinin hangi maliyetleri azalttığını bilir,
5. Dijital pazarların neden tasarlanması ve düzenlenmesi gerektiğini açıklar,
6. Dijital ekonomide hükümetin rolünü bilir.

Dersin İçeriği

Ders, ekonomik birimlerin dijital pazarlarda nasıl etkileşime girdiğini ve dijital pazarların nasıl tasarlanması ve düzenlenmesi gerektiğini anlamayı amaçlamaktadır. Ders, ağ etkileri, iki taraflı pazarlar, arama ve eşleştirme, itibar sistemleri ve veri kullanımı dahil olmak üzere dijital pazarlarda yaygın olan bazı temel özellikleri analiz eder. Ders ayrıca arama motorları, e-ticaret platformları ve esnek ekonomi gibi bireysel pazarlara da yakınlaşır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dijital ekonominin anlamı Bölüm 1 Jordan (2020)
2) Arama Bölüm 2 Jordan (2020)
3) Sosyal medya Bölüm 3 Jordan (2020)
4) Taksiler, oteller ve blokzinciri Bölüm 4 Jordan (2020)
5) Bedava çevrimiçi ekonomiler Bölüm 5 Jordan (2020)
6) Çevrimiçi oyunlar Bölüm 6 Jordan (2020)
7) Kar, emek, üretim ve tüketim Bölüm 7 Jordan (2020)
8) Dijital ekonomiyi tanımlamak Bölüm 8 Jordan (2020)
9) Politika Bölüm 9 Jordan (2020)
10) Revizyon ve sonuçlar Bölüm 10 Jordan (2020)
11) Öğrenci sunumları 1
12) Öğrenci sunumları 2
13) Öğrenci sunumları 3
14) Öğrenci sunumları 4

Kaynaklar

Ders Notları: Jordan, T. (2020). The Digital Economy. Wiley Publishing.
Diğer Kaynaklar: Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The second machine age: Work, progress, and prosperity in a time of brilliant technologies. WW Norton & Company. Agrawal, A., Gans, J., & Goldfarb, A. (2018). Prediction machines: the simple economics of artificial intelligence. Harvard Business Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 25
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı