DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0372 | Sürdürülebilirlik ve Sosyal Kapsayıcılık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | "2030’a kadar sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam tarzları için eğitim, insan hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği ve barış kültürünün geliştirilmesi, dünya vatandaşlığı ve kültürel çeşitliliğin ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısının takdiri yoluyla bütün öğrenciler tarafından sürdürülebilir kalkınmanın ilerletilmesi için gereken bilgi ve becerinin kazanımının sağlanması. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının topluma ve dünyaya katkısını içselleştirir, bunlara yerel ve küresel çözüm önerileri geliştirir, bu amaçları güçlendirmek için yaşamın her alanında uygulayarak yaygınlaştırır." |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarını tanımlayabilir ve bu konuda farkındalık geliştirir 2) Bu ders öğrencilerin kendi disiplinleri, rolleri, bakış açıları ve değerleri içinde ve dışında iş birliği içinde hareket etmelerine yardımcı olur. 3) Toplumsal cinsiyet eşitliği, barış ve adalet dahil, kapsayıcı ve sürdürülebilir ekonomik büyüme, tam ve üretken istihdam ve insana yakışır iş kavramlarını anlar ve alternatif ekonomik modeller ve göstergeler hakkında bilgi sahibi olur. 4) Öğrenci birbiriyle bağlantılı bir bütün olarak dünyayı anlamlandırır ve sosyal ve doğal çevremizdeki bağlantıları kurar ve eylemlerin sonuçlarını dikkate alır. 5) Eşitsizliğin farklı boyutlarını, aralarındaki ilişkileri ve uygulanabilir istatistikleri bilir. Eşitsizlikleri ölçen ve açıklayan göstergeleri bilir ve bunların karar verme ile ilgisini anlar. 6) Kapsayıcılık, çeşitlilik, eşitlik kavramlarını öğrenir ve uygulamaya geçirir. 7) Eşitsizliğin toplumsal sorunlar ve bireysel tatminsizlik için temel bir itici güç olduğunu anlar. Eşitsizliklerin farklı türdeki nedenlerini belirleyebilir ve analiz edebilir. 8) Şiddetin tüm biçimlerini tanır ve şiddetsiz bir kültür geliştirilmesini benimser. 9) Ayrımcılığa uğrayan kişilere karşı empati kurabilir ve onlarla dayanışma gösterebilir. |
"Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri:Amaç#5 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Amaç#8 İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme Amaç#10 Eşitsizliklerin Azaltılması Amaç#16 Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar" Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; Vaka Çalışması, Saha Çalışması, İşbirlikli Öğrenme, Ders, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sosyal Aktivite yöntemlerinden faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sürdürülebilir Kalkınma nedir? 2030’a kadar amaçlanan hedefler nelerdir? | ||
2) | BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Çeşitlilik/ Kapsayıcılık / Ayrımcılık/ Eşitlik kavramları | ||
3) | İnsan Hakları ve Küresel Hedefler, Çocuk Hakları, Kadın Hakları, Engelli Hakları, Göçmen Hakları | ||
4) | Çeşitlilik Türleri: Irk, Etnik köken Çeşitliliği, Yaş Çeşitliliği, Kültürel çeşitlilik, Cinsiyet ve Cinsel Yönelim Çeşitliliği, Fiziksel Yetenek ve Engellilik, Manevi / Din Çeşitliliği, İlişki/Aile Statüsü Çeşitliliği, Sosyoekonomik Çeşitlilik, İşyerinde Çeşitlilik | ||
5) | Üretim faaliyetlerinin, insana yakışır istihdam yaratmanın, girişimciliğin, yaratıcılık ve yenilikçiliğin desteklendiği kalkınma odaklı politikalar nelerdir? | ||
6) | Kişi başına düşen gelir artışının ulusal koşullara uygun olarak sürdürülmesi ve 2030’a kadar tam ve üretken istihdama ve insana yakışır işlere erişimlerinin sağlanması nasıl olur? | ||
7) | Kamuda, özel sektörde “Cam tavan” olgusu ve eşit işe eşit ücret | ||
8) | ARA SINAV HAFTASI | ||
9) | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği nedir? Kalıp yargıları, toplumsal cinsiyet rolleri nelerdir? Cinsiyetçi dil nasıl değiştirilir? Kadının iş yaşamına katılımı, Kadının yönetici pozisyonlarındaki yeri, Parlamentoda ve siyasette kadın, Sağlık ve kadın, Mülteci kadın, Eğitim ve kadın | ||
10) | Göç/ Mülteciler; Eğitimden ve Toplumdan Dışlanma, Yoksulluk, Çocuk İşçi Çalıştırma, Erken Evlilikler | ||
11) | Hukukun üstünlüğü ilkesi nedir? Ulusal ve uluslararası düzeylerde geliştirilmesi ve herkesin adalete eşit biçimde erişiminin güvence altına alınması için yapılması gerekenler | ||
12) | Şiddetin tüm biçimlerinin ve şiddete bağlı ölüm oranlarının her yerde azaltılması için yapılan çalışmalar | ||
13) | Uluslararası hukuk alanında ayrımcılık tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi) ve Avrupa Konseyi -İstanbul Sözleşmesi | ||
14) | Ders konularının bir tekrarı, yarıyıl sınavı için uyarı ve yönlendirmeler |
Ders Notları: | Sunum, yaşam öyküleri, videolar ve dokümanlarla zenginleştirilmiştir. |
Diğer Kaynaklar: | UNDP, UN WOMEN, UNICEF arşivleri, SDG TOOLBOX |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |