ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI4006 Öngörselleştirme Bahar 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı animasyon filmleri ve benzer mecralardaki projeler için hazırlanan sofistike öngörselleştirme tasarımlarını öğrencilerin bilinçli ve doğru şekilde yapmasını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olabileceklerdirLorem ipsum
2. Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapabileceklerdir
3. Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk
alabileceklerdir
4. Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilecek ve alandaki bilgi ve becerilerini
paylaşabileceklerdir
5. Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar
yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde
kullanabileceklerdir
6. Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabileceklerdir

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Öngörselleştirme nedir?
2) Öngörselleştirme tarihi
3) Storyboard nedir? Nasıl yapılır?
4) Kompozisyon nedir? Doğru kompozisyon nasıl yapılır?
5) Çekim ölçekleri nelerdir? Kadrajlama nasıl yapılır?
6) Kamera açıları nelerdir? Kamera hareketleri nasıl kullanılır?
7) Film üzerinden sinematografi analizi
8) Temel kurgu kuralları nelerdir?
9) 3B Öngörselleştirme nasıl yapılır?
10) 3B ortamda kamera kullanımı
11) 3B ortamda karakter animasyonu
12) 3B ortamda basit efektlerin kullanımı
13) Pipeline, iş akışı ve ortak çalışma prensipleri
14) Postviz ve Techviz nasıl yapılır?

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 60
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 4 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı