ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2928 | Film Atölyesi II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bir dramaturji elementi olarak kamera kullanımının anlatı üzerindeki etkisini kavramak ve farklı senaryolar için hangi kamera kullanım şekillerinin nasıl çalıştığını öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kamera konumlarını ve açılarını öğrenir 2) Kamera hareketlerine hakimdir 3) Bir sahnede sabit kamera mı hareketli kamera mı kullanacağına karar verme yetisi edinir. 4) Senaryodan bir sahnenin kurulumunu yapabilir ve çekebilir. 5) Kamera hareketlerinin filmin genelinde nasıl bir etkisi olduğunu kavrar 6)Kurgunun filmin geneli üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu kavrar 7)Kadraj öğrenir, görüntü oluşturabilir 8) Sabit ve hareketli görüntülerin görsel içerik ve teknik kontrolleri açısından değerlendirmeyi öğrenir 9) Oyuncusunu mizansende kadraj içerisinde nasıl hareket ettireceğini öğrenir |
Kamera açıları, konumları, sabit ya da hareketliliğinin dramaturji açısından nasıl kullanılacağı. Mizansen, kadraj oluşturma ve çekimin ve kurgunun filmin genelinde nasıl bir etki oluşturduğu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kadraj ve Mizansen | ||
2) | Sabit Kamera | ||
3) | kamera Açıları | ||
4) | Kamera Konumları | ||
5) | Sabit Kamera Atölyesi | ||
6) | Kamera hareketinin tarihi | ||
7) | Nesnel- Öznek Kamera Hareketi | ||
8) | Hareketli Kamera Atölyesi | ||
9) | Aktörün dahil olduğu kamera hareketi | ||
10) | Aktörlü Çekim Atölyesi | ||
11) | Uzun Çekim/ Plan Sekans | ||
12) | Uzun Çekim Atölyesi | ||
13) | Kurgu | ||
14) | Kurgu Atölyesi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 5 | 35 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |