ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2333 | Karşılaştırmalı Hukukta Güncel Sorunlar | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin karşılaştırmalı hukukun tarihi gelişimini anlamayı ve güncel yönleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ders, araştırmayı ve sunum hazırlamayı teşvik eder. Dersin temel amacı, bu dersi alan öğrencilerin Karşılaştırmalı Hukukun geleceğini şekillendirebilecek vizyoner düşünürler haline gelmelerine katkı sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Karşılaştırmalı Hukukun geçirmekte olduğu dönüşüme ilişkin kavramsal bir çerçeve oluşturur. 2) Bu alandaki güncel problemleri tanımlayıp hukuki sorunları tespit eder. 3) Farklı ülkelerin hukuki sistemleri ve bu hukuki sistemlerin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. 4) Farklı hukuk disiplinlerini farklı hukuk sistemleri açısından karşılaştırabilir. 5) Güncel gelişmelerin ve yeni teknolojilerin karşılaştırmalı hukuktaki etkisini değerlendirir. |
"Ders 5 ana bölümden oluşmaktadır. 1) Birinci bölümde öğrencilerin Roma hukukunun tarihini ve gelişimini, günümüz hukukuna etkisini anlaması hedeflenmektedir. 2) İkinci bölümde öğrencilerin Çin hukuk sisteminin tarihini ve gelişimini anlaması hedeflenmektedir. 3) Üçüncü bölümde öğrencilerin Anglosakson hukuk sisteminin tarihini ve gelişimini anlaması hedeflenmektedir. 4) Dördüncü bölümde iki temel yargılama sistemi karşılaştırılarak, yargıçlar, jüri sistemleri ve tanıklar açısından karşılaştırma yapılacaktir. 5) İmar hukuku ve kent hukuku açısından güncel gelişmeler ele alınacaktır." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Roma Hukukunun İlk Dönemlerinin Tarihi -12 Levha Kanunları, Constantin Dönemi (4. Yüzyıl), İmparatorluğun Bölünmesi, Batı Roma, Justinianus ve Corpus Juris Civilis | ||
2) | Roma Hukukunun İkinci Dönemi ve Kıta Avrupası Hukuku Tarihi – Digestalar, Glosatörler, Postglasöterler, Humanizm akımı& Müşterek Hukuk, Fransız Hukuk Rejimi ve Fransız Devrimi, 18. Yüzyıl Ulusal Mevzuatlaştırma Çalışmaları | ||
3) | Çin Hukuk Sisteminin Temelleri- Konfüçyüsçülük, Qin Hanedanı “ Konfüçyüsçülük Etkisindeki Hukuk”, Tang Kanunları, Qing Hanedanının Çöküşü | ||
4) | Modern Çin’in hukuk kaosu ve yeniden yapılandırılması- 1911- 1921 Yılları Arası Çin Hukuk Tarihi | ||
5) | Tarihsel ve uygulamalı bir bakış açısıyla Anglosakson Hukuku- 1066, Eşitliğin Yükselişi, 19. Yüzyıl reformları, İçtihadi Hukuk Sistemi | ||
6) | Karşılaştırmalı Yargılama Sistemleri ( İki Temel Yargılama Sistemi Açısından) : Sistemlerde Avukatların Rolü | ||
7) | Karşılaştırmalı Yargılama Sistemleri ( İki Temel Yargılama Sistemi Açısından) : Sistemlerde Yargıçların Rolü | ||
8) | VİZE HAFTASI | ||
9) | Karşılaştırmalı Yargılama Sistemleri ( İki Temel Yargılama Sistemi Açısından) : Jüri Sistemi Açısından Farklılıkların Karşılaştırılması | ||
10) | Karşılaştırmalı Yargılama Sistemleri ( İki Temel Yargılama Sistemi Açısından) : Sözlü Savunma ve Tanıklar Açısından Karşılaştırılması | ||
11) | İmar Hukuku ve Politikasına Uluslararası Bir Bakış: Küresel Şehirleşme | ||
12) | İmar Hukuku ve Politikasına Uluslararası Bir Bakış: Yaşlı Nüfüsun Dünyada Artmasının Etkileri | ||
13) | İmar Hukuku ve Politikasına Uluslararası Bir Bakış: Pandemi ve Doğal Afetlere Hazır Olma İhtiyacı | ||
14) | İmar Hukuku ve Politikasına Uluslararası Bir Bakış: Uluslararası ve Karşılaştırmalı Perspektifle Şehir ve Bölge Planlaması Düzenlemeleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |